Portalul de servicii online al ONRC este de ajutor companiilor nu doar la înființarea acestora, ci și pentru înregistrarea unor modificări ulterioare ce țin de actele lor. Practic, cererile pentru înregistrarea la ONRC a schimbărilor de acte se pot depune direct online, în măsura în care firmele au semnătură electronică, tarifele necesare find plătite tot online.
În continuare prezentăm câteva dintre cele mai importate cereri ce se pot depune direct din fața calculatorului.
Cererea de mențiuni privind actele firmei. În esență, acest document se depune atunci când o firmă vrea ca anumite mențiuni să fie trecute în Registrul Comerțului, cum sunt vânzarea acțiunilor, prelungirea valabilității sediului social sau a sediului secundar și depunerea actului constitutiv actualizat. De asemenea, cererea mai este și pentru depunerea hotărârilor adunării generale privind majorarea sau reducerea capitalului social, numirea persoanelor împuternicite, durata de funcționare, numirea unui lichidator, dizolvarea, dobândirea de bunuri de la fondator sau acționari, depunerea unui extras al registrului acționarilor și nu numai.
Cererea de actualizare a obiectului de activitate. Această solicitare se depune fie pentru a actualiza obiectul de activitate al companiei conform versiunii a doua a listei codurilor CAEN, fie pentru a preciza care este activitatea principală a firmei, fie pentru a preschimba certificatul de înregistrare.
Cererea pentru depunerea situațiilor financiare. Documentul este folosit de firme pentru a transmite online situațiile financiare pentru exercițiul financiar anterior și situațiile financiare consolidate.
Cererea pentru eliberarea de acte. Portalul online al ONRC permite și solicitarea online a eliberării diverselor acte. Mai precis, companiile pot cere certificate constatatoare pentru licitații, bănci, leasing, notari, fonduri nerambursabile, procedura insolvenței, dar și extrase de registru referitoare la starea firmei și obiectul de activitate actualizat sau copii de certificate.
Printre altele, tot prin intermediul portalului online, se mai pot transmite cereri pentru radiere, îndreptarea de erori materiale, numirea de lichidatori sau eliberarea de duplicate. În plus, portalul pune la dispoziție și documente ce pot fi descărcate pentru a fi transmise la ONRC prin poștă.
Atenție! Documentele care se anexează cererilor transmise online trebuie scanate individual, salvate ca fișiere PDF și semnate electronic. Și important de știut este că stadiul dosarelor se poate verifica, de asemenea, în portalul ONRC.
Dincolo de mențiunile privind modificarea actelor societății, portalul mai permite verificarea și/sau rezervarea denumirii pentru firme, persoane fizice autorizate și întreprinderi individuale/familiale, precum și înființarea acestor entități.
Pentru a putea folosi portalul ONRC, este nevoie de un cont, care se poate face rapid și gratuit. Serviciile disponibile online în cadrul portalului pot fi găsite în meniul din partea stângă a acestuia, iar ghidurile de utilizare sunt disponibile în partea de jos.
Potrivit unui comunicat de presă recent, ONRC a sfătuit firmele și persoanele fizice să folosească metodele alternative de a lua legătura cu unitățile sale, în contextul răspândirii, la nivel național, a coronavirusului. Reprezentanții Registrului Comerțului au subliniat că se poate folosi mai ales portalul lor de servicii online, dar și serviciile poștale (scrisoare cu valoare declarată și confirmare de primire) sau poșta electronică (documentele să fie semnate electronic).
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Avocatnet.ro îți vine în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.