În ceea ce privește eliberarea pașapoartelor, conform unui comunicat apărut pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, acestea sunt eliberate decât dacă solicitantul trebuie să călătoreasca, din necesitate, în cel mult 30 de zile de la momentul înregistrării unei cereri. Așadar, persoanele aflate într-o astfel de situație sunt nevoite să demonstreze și necesitatea efectuării călătoriei. Acest lucru se face:
- în baza unei programări online, care poate fi făcută aici;
- este recomandat pentru persoanele interesate să trimită și documentele din care rezultă necesitatea efectuării călătoriei.
Transmiterea pașaportului se va face prin curier.
Referitor la cărțile de identitate, eliberarea acestora este, pentru moment, suspendată (la fel cum e cazul și cu înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței), conform aceluiași comunicat. Excepțional, poate fi depusă o cerere de eliberare a unei cărți de identitate pentru:
- motive medicale;
- pierderea actului;
- furtul actului;
- distrugerea actului sau
- efectuarea unor operaţiuni notariale/bancare.
Programările trebuie făcute prin contactarea autorităților, la numărul de telefon 021/413.53.17, conform comunicatului.
Măsurile menționate mai sus se aplică pentru 30 de zile, începând de marți (dar cu posibilitate de prelungire).
De asemenea, trebuie menționat că nu doar organele din structura Ministerului Afacerilor Interne și-au limitat contactul cu publicul, ci și alte instituții publice. Mai multe detalii pot fi găsite aici.
Comentarii articol (0)