Aici intră în scenă aplicațiile online special concepute pentru management de proiect. Scopul lor este de a aduce în aceeași pagină o imagine de ansamblu asupra proiectelor la care lucrezi, integrând într-o interfață simplu de utilizat lista de sarcini sau componente ale proiectului, mesagerie între membrii echipei, librăria cu documentația de proiect și alte fișiere utile, pontajul colegilor, grafice Gantt, tichetele cu problemele apărute și alte funcționalități utile pentru managementul facil al proiectului.
Soluțiile detaliate în acest articol oferă fie un plan gratuit cu funcționalitate limitată, fie un plan complet gratuit pentru 30 de zile. Complexitatea aplicațiilor și avantajele de organizare a proiectelor justifică pe deplin, cred eu, abonamentul lunar.
Basecamp
Printre cele mai populare aplicații web pentru management de proiect se numără și Basecamp, gratuită pentru 30 de zile, apoi 99 $ pe lună, indiferent de numărul de proiecte sau membri ai echipei.
În Basecamp toți membrii echipei au acces la aceeași interfață a proiectului care include mesagerie clasică și discuții în timp real, liste de sarcini, calendar de execuție, rapoarte, grafice, documentație, pontaj automat și alte funcții care ușurează lucrul cu proiectele de orice dimensiune.
Pentru transparență, Basecamp oferă posibilitatea de a atribui drepturi de acces clienților pentru părți ale proiectului astfel încât aceștia să poată monitoriza sau să fie automat informați despre evoluția proiectului.
Freedcamp
Dacă te interesează o versiune gratuită la Basecamp, poți încerca Freedcamp, o aplicație pentru management de proiect care poate fi utilizată nelimitat pentru liste de sarcini, calendar, stocare de fișiere, grupuri de discuții, pontaj, partajare de parole și date de referință în execuția proiectului (milestones).
Există, bineînțeles, și planuri plătite de Freedcamp care adaugă funcționalități avansate precum management de facturi, sistem CRM, secțiune Wiki, rapoarte, șabloane de proiect și integrare cu servicii de cloud populare precum Google Drive, Dropbox și OneDrive.
Pentru corporații, Freedcamp oferă suport tehnic rapid, opțiuni de cloud privat, autentificare securizată (two-factor authentication) și copii de siguranță executate zilnic.
Zoho Projects
În încheiere, vreau să-ți prezint pe scurt și Zoho Projects, soluție dezvoltată de aceeași firmă care oferă și Zoho Writer, Sheet și Show, servicii cu care se integrează nativ, bineînțeles. Pe lângă acestea, Zoho Projects se integrează cu multe alte servicii populare precum Slack, Google, Zapier, GitHub, Dropbox ș.a.m.d.
Planul gratuit vine cu o serie de limitări: maximum cinci utilizatori și două proiecte, fiind necesar să te abonezi la un plan superior pentru a crește aceste limite și a primi funcționalități avansate precum fișe de pontaj, liste de sub-sarcini, dependință pentru sarcini, integrare CRM, șabloane de proiect, bugetare, grafice de utilizare a resurselor ș.a.m.d.
Indiferent de soluția aleasă este mult mai ușor să duci la capăt un proiect complex decât să-l administrezi într-un Inbox plin de emaluri cu multe persoane la CC și RE:RE:RE:RE… RE în subiect. Nu doar atât, dar orice membru nou al echipei are acces instantaneu la tot ce s-a discutat și rezolvat până atunci în acel proiect.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este un fragment din una dintre lecțiile cursului nostru Aplicații online gratuite care te ajută la birou. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
La inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)