Conform Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Iași, este foarte important pentru firmele care solicită acordarea ajutorului pentru acoperirea indemnizațiilor de șomaj tehnic să se asigure că atât cererea, cât și declarația pe propria răspundere sunt semnate, neapărat, de reprezentantul legal.
Acest lucru își are temeiul în Ordonanța de urgență nr. 30/2020, care a introdus și facilitatea la care am făcut referire mai sus. Conform actului normativ, „[î]n vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației (...), angajatorii depun (...) o cerere semnată și datată de reprezentantul legal însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului”.
Notă: dacă fac solicitarea online (mai multe detalii despre pașii ce trebuie urmați, într-o asemenea situație, aici), reprezentanții legali pot semna fie olograf, pe un document pe care îl scanează apoi, ori să folosească direct semnătura electronică. Însă este important, cum am spus, ca reprezentantul legal să fie cel care semnează și nu un împuternicit, de exemplu (cum este permis la solicitarea certificatelor pentru situații de urgență, dacă reprezentantul legal nu are semnătură electronică).
AJOFM Iași explică, în continuare, că doar reprezentantul legal își poate asuma veridicitatea și corectitudinea datelor conținute în astfel de documente. De asemenea, autoritatea avertizează că inadvertențele pot să atragă răspunderea penală.
Acest lucru vine în contextul în care, conform AJOFM Iași, mai multe de jumătate din cererile primite de acea autoritate nu respectă cerința menționată mai sus.
Cererile de acordare a ajutorului privind șomajul tehnic trebuie depuse de firmele care vor să aibă acces la această facilitate, în condițiile în care, în mod normal, ele însele ar fi trebuit să suporte plata indemnizațiilor de șomaj tehnic acordate salariaților care ajung într-o astfel de situație. Mai multe detalii, aici.