Bugetul total acordat prin acest ajutor este de 100 milioane de euro, iar schema are ca scop digitalizarea IMM-urilor din alte sectoare de activitate decât IT&C, precum şi creşterea competitivităţii IMM-urilor şi dinamizarea indirectă a sectorului IT&C. Mai exact, firmele cu activitate în domeniul IT&C nu vor putea beneficia în mod direct de acest ajutor.
Pentru a putea accesa acest ajutor, IMM-urile trebuie, printre altele, să nu aibă obligaţii bugetare nete, să nu fi beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, în ultimii cinci ani, să nu fie în stare de insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare lichidare sau suspendare temporară a activităţii.
O întreprindere va putea obține astfel, în baza proiectului aprobat, o sumă între 30.000 și 100.000 de euro, reprezentând maximum 90% din totalul cheltuielilor eligibile. IMM-uri trebuie să se angajeze să acopere din surse proprii minim 10% din bugetul eligibil al proiectului.
Firmele vor putea cheltui banii obținuți prin programul de digitalizare pentru:
- cumpărarea de echipamente și dispozitive IT&C, inclusiv acoperirea cheltuielilor de instalare, configurare și punere în funcțiune. De asemenea, nici aici nu sunt acoperite cheltuielile legate de cumpărarea elementelor de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin proiect;
- realizarea rețelei LAN;
- cumpărarea și/sau dezvoltarea și/ sau adaptarea aplicațiilor software/ licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software;
- cumpărarea unui website de prezentare a companiei, inclusiv achiziția de domeniu și găzduirea pe server;
- cumpărarea unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național de domenii “.ro”;
- cumpărarea soluției de semnătură electronică;
- plata activităților de trecere a arhivelor din analog/ dosare/ hârtie în digital indexabil;
- cumpărarea de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
- cumpărarea soluțiilor IT pentru comerțul electronic;
- de servicii de tip cloud și SaaS (Software as a Service);
- cumpărarea serviciilor de găzduire, incluzând toate tipurile de servicii de găzduire (cu excepția pachetelor de reseller);
- cumpărarea de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ hosting/ rețele;
- cumpărarea de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii proiectului propus spre finanțare si/sau managementul proiectului (inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării proiectului);
- activități legate de instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/ achiziționate și a personalului care va asigura mentenanța;
- cumpărarea serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară, conform reglementărilor naționale și tehnică.
Exceptate de la acest ajutor de minimis sunt următoarele IMM-uri:
- cu cod CAEN în în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (IT&C);
- care îşi desfăşoară activitatea in sectoarele pescuitului şi acvaculturii;
- care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole;
- din sectorul prelucrării şi comercializării produselor agricole;
- care au activităţi legate de export;
- care achiziţionează vehicule de transport rutier de mărfuri.
Această schemă de minimis se va aplica până la epuizarea sumelor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021. Plata ajutorului se efectuează până în 31 decembrie 2023.