Editurile care activează ca IMM-uri pot cere, în curând, un ajutor de minimis de până la 50.000 euro pentru a-și dezvolta activitatea de realizare a ebook-urilor și audiobook-urilor, potrivit unui ordin oficializat marți de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Ordinul MIPE 127/2024, care se referă la ajutorul de minimis pentru edituri, a fost publicat marți în Monitorul Oficial. Înscrierile vor fi posibile, însă, după ce ministerul anunță o perioadă anume în care IMM-urile își pot depune dosarele.
Obiectivul schemei este de a promova cultura prin acordarea de finanțare pentru dezvoltarea capacității operatorilor din sectorul de realizare a cărților în format electronic (ebook, audiobook etc.) și pentru acțiuni de atragere de noi audiențe folosind instrumente și tehnologii de tipul vlog-urilor, challenge-urilor online și maratoanelor de lectură. Aceasta este aplicabilă pe întreg teritoriul țării.
Beneficiarii eligibili sunt editurile care își desfășoară activitatea în România, în domeniul editării cărților (codul CAEN 5811), și care au statutul de microîntreprindere, întreprindere mică sau întreprindere mijlocie. Valoarea maximă a ajutorului este de 50.000 euro pe proiect pentru fiecare IMM beneficiar, însă acesta se acordă în sistem decont.
În cadrul schemei de minimis pot fi finanțate următoarele activități:
activități aferente achiziționării de echipamente TIC;
activități cu servicii de digitalizare;
activități de informare și publicitate;
activități de management de proiect;
activități de furnizare a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară și tehnică;
activități de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități.
Potrivit ordinului MIPE, cei selectați pot folosi ajutorul pentru următoarele cheltuieli:
achiziționarea de echipamente TIC și a altor dispozitive aferente (inclusiv cheltuieli cu servicii de instalare, configurare integrare, punere în funcțiune) - justificate din punctul de vedere al implementării proiectului;
servicii de digitalizare (cărți scrise);
informare și publicitate, inclusiv maratoane de lectură pentru promovarea lecturii în rândul tinerei generații;
servicii de consultanță: pentru elaborarea tuturor documentațiilor necesare depunerii proiectului (inclusiv scrierea cererii de finanțare) și pentru managementul proiectului;
cheltuieli pentru auditare intermediară/finală a proiectului: auditare financiară și auditare tehnică.
Procedura de derulare a programului de la MIPE include lansarea apelului, depunerea cererilor de finanțare, evaluarea, selecția beneficiarilor, semnarea contractelor de finanțare, implementarea proiectelor, raportarea, monitorizarea și rambursarea cheltuielilor. Selecția firmelor se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute la momentul înscrierii, iar punctajul minim necesar este de 70.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)