Într-o postare pe Facebook, Violeta Alexandru, ministrul muncii, a explicat că cetățenii pot obține mai ușor decizia de pensionare, pentru că au scăpat de o serie de drumuri pe care erau nevoiți să le facă, până acum, către casele teritoriale de pensii.
Acesta este doar unul dintre demersurile care urmează să fie făcute pentru ca persoanele fizice și cele juridice să poată rezolva online cât mai multe probleme legate de serviciile oferite de Ministerul Muncii.
"Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP", a scris Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook.
Persoanele care doresc să depună online documentele pentru obținerea pensiei au două variante de depunere a acestora: fie intră în contul personal (dacă și-au creat unul), accesează secțiunea "Completare formulare" și se selectează tipul de cerere dorit, fie intră direct în secțiunea special dedicată de pe site-ul CNPP, în cazul în care nu au un cont creat.
Odată accesată secțiunea din site, se deschide un formular ce trebuie completat cu:
- tipul de pensie solicitată (pentru limită de vârstă, anticipată, de invaliditate, de urmaș, de serviciu);
- tipul solicitantului (titular, mandatar, reprezentant legal);
- datele de identificare (nume, prenume, cod numeric personal etc);
- selectarea casei teritoriale/sectoriale de pensii;
- apoi se încarcă formularele necesare obținerii pensiei într-unul din formatele JPEG, JPG, PNG, XML, CMS sau PDF; formularele trebuie descărcate și semnate de mână în prealabil;
- apoi se introduce textul generat automat de portal și se apasă "Finalizează formular".
Documentele astfel depuse sunt analizate de către departamentele din cadrul casei teritoriale de pensii selectate și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email.
Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei de pensii județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare. Deci, acesta va fi singurul drum pe care va trebui să-l facă cineva care dorește să iasă la pensie și depune documentele online.
Ministrul muncii a mai adăugat că varianta de comunicare electronică cu instituțiile Ministerului Muncii rămâne o opțiune pentru cetățeni, aceștia putându să meargă în continuare, ca și până acum, la sediul instituțiilor pentru soluționarea cererii de pensionare.
Tot online se poate afla și felul în care a fost calculată pensia unei persoane. Prin urmare, cei interesați pot solicita, prin e-mail, informații cu privire la modalitatea de calcul a pensiei și la documentele care au fost folosite la stabilirea dreptului la pensie.
Comentarii articol (9)