De-acum, talonul mov se poate primi în format clasic (fizic) sau online pe două căi (prin e-mail sau prin aplicația lansată recent de CNPP).
CNPP descrie, în primul rând, procedura de urmat în cazul în care se dorește obținerea talonului mov prin intermediul aplicației online.
Specific, procedura de obținere a talonului mov de pensii prin intermediul aplicației CNPP vizează utilizarea unei cereri tip care se completează și se semnează olograf/electronic (cererea poate fi descărcată de la finalul articolului), urmând a fi încărcată accesând secțiunea "Depunere cereri și documente" din cadrul meniului "Comunicare cu publicul", regăsit în cadrul portalului.
Cererea va putea fi adăugată în portal numai prin contul personal, iar pașii ce trebuie urmați sunt:
- se accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, prin introducerea e-mail-ului și a parolei;
- se accesează secțiunea "Completare formulare" – "Depuneri cereri si documente" – "Pensii" – "Document de informare";
- se selectează "Transmiterea documentului de informare online" și se completează câmpurile obligatorii din fereastra "Depunere documente";
- documentul ”Cerere pentru transmiterea documentului de informare online” trebuie încărcat la acest pas. Documentul poate fi descărcat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier;
- se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite (codul CAPTCHA reprezintă un cuvând sau o expresie ce trebuie completată de utilizatori într-un câmp dedicat).
De asemenea, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem.
Ulterior, utilizatorilor li se va afișa mesajul Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP. Mesajul indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării cererii.
În final, cei care au parcurs pașii enumerați mai sus vor primi în primă fază un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din portalul CNPP, de la adresa portal@cnpp.ro. Apoi, beneficiarii vor primi un alt e-mail de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP, iar acesta va conține și numărul alocat de Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea.
Beneficiarii pot vizualiza detaliile legate de cererea depusă în secțiunea Cererile mele, iar în urma aprobării cererii în cadrul sistemului CNPP, aceștia vor primi un e-mail final de confirmare.
Cei care însă nu au un cont deschis, trebuie să parcurgă o serie de pași pentru a obține un cont online, descriși în detaliu aici.
De cealaltă parte, persoanele care optează pentru transmiterea talonului prin e-mail trebuie să acceseze link-ul primit prin e-mail la momentul deschiderii contului în portalul CNPP.
Există două variante pentru accesarea talonului online de către solicitant, iar acestea sunt:
- prin site-ul CNPP, din contul utilizatorului: "Datele mele din sistemul public de pensii" - "Document informare plata pensie" (în această situație accesarea se poate face doar dacă solicitantul este logat în contul de portal sau a salvat anterior datele de logare în portalul CNPP);
- din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare ce conține link-ul către documentul generat.
- se accesesază contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, prin introducerea e-mail-ului și a parolei;
- se accesează: "Datele mele din sistemul public de Pensii" – "Document informare plată pensie".
În acest sens, în portal a fost creată secțiunea "Contact – Verificare document de informare". Ulterior, verificarea se poate face fie prin introducerea identificatorului unic existent pe talon, fie prin scanarea codului QR existent pe talon, ceea ce presupune folosirea unei aplicații de citire a codului QR.
Anul trecut s-a stabilit, prin Legea nr. 270/2021, că CNPP va oferi pensionarilor cuponul de pensie în format electronic, doar dacă beneficiarii care primesc pensia în cont curent sau cont de card solicită acest lucru printr-o cerere.
Pensionarii care nu optează pentru transmiterea prin mijloace electronice a talonului mov îl vor primi în continuare în format fizic.
Comentarii articol (117)