Câte locuințe au fost construite în România în ultimii 30 de ani și unde sunt cele mai multe case noi
Stocul de locuințe din România este alcătuit preponderent din apartamente construite în regimul comunist, având, în cele mai multe cazuri, un grad redus de confort, potrivit unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
În ultimii 30 de ani au fost construite în România 1,2 milioane de locuinţe, ceea ce reprezintă 13,4% din totalul celor 9,1 milioane de unităţi existente. Datele acestea arată un ritm mediu de circa 40 de mii de locuințe/an.
E incomparabil cu ce a existat în comunism, din anii 60 până la cădere, când se înregistra un ritm de 160 de mii de locuinte pe an, dar atunci aveam urbanizare forțată, planificare de stat, pe când acum e o piață liberă. Una care însă a avut perioade negre, cum au fost primii ani după comunism, în care dezvoltarea a lipsit. Și, cu unele note explicative, perioada ar mai putea fi extinsă vreo cinci ani.
Studiul arată că doar trei județe au cunoscut o creștere de puțin peste 20% a stocului de locuințe: Constanţa , Cluj şi Suceava.
Peste un milion de tineri locuiesc cu părinții în România. Băieții părăsesc cel mai greu casa părintească
Peste un milion de tineri din România locuiesc cu părinții. În ultimii 20 de ani numărul lor a crescut constant. Sociologii spun însă că tendința este normală, dacă ținem cont că noua generație nu pune mare preț pe ce așteaptă societatea de la ea. Anul acesta, și pandemia a contribuit din plin la această situație.
A crescut și vârsta căsătoriei. Statisticile spun că fetele sunt primele care pleacă din casa părinților, în jurul vârstei de 25 de ani. Le urmează și băieții, la 30 de ani. Tendința e ca vârsta părăsirii casei părintești să fie mai mare. În urmă cu 20 de ani, doar 3 din 10 bărbați de 30-34 de ani mai locuiau în casa natală.
Brașovul, ales să testeze un autobuz electric fără șofer în cadrul unui proiect european
Brașovul este unul dintre cele trei orașe din Europa selectate pentru a testa un autobuz de transport public de persoane autonom, adică fără șofer, în cadrul proiectului „Smart urban mobility involving autonomous vehicles” (Mobilitate urbană inteligentă utilizând vehicule autonome), informează Mediafax.
Acest proiectul, depus pentru finanțare cu fonduri europene, se derulează cu sprijinul companiei Siemens, iar cele 10 orașe implicate în acest proiect sunt Barcelona, Brașov, Braunschweig (Germania), Budapesta, Debrecen (Ungaria), Helmond (Olanda), Pavia (Italia), Sant Cugat del Valles (lângă Barcelona), Saue Vallavalitsus (Estonia) și Sfântu Gheorghe.
Comentarii articol (0)