Pe perioada stării de alertă, dar și 90 de zile după încheierea ei, valabilitatea unor documente, inclusiv a permiselor auto sau autorizațiilor de circulație provizorie, se menține, fără ca deținătorii acestora să fie nevoiți să facă ceva în acest sens. Totuși, așa cum a transmis recent Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea se păstrează doar dacă pentru mașina respectivă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Pentru că a primit foarte multe solicitări de preschimbare a unor documente în ultima vreme, DRPCIV amintește, printr-un comunicat de presă, că, potrivit Legii 55/2020, “[v]alabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Asta înseamnă că și valabilitatea documentelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor ce expiră în perioada stării de alertă se păstrează până la trei luni după încheierea acestei stări.
În ciuda acestor reguli, valabilitatea autorizației de circulație provizorie se păstrează cu o condiție: existența unei polițe valabile de RCA pentru mașina înscrisă în document.
În categoria actelor emise de serviciile de permise și înmatriculări auto care-și păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență și trei luni după încheierea ei intră, pe lângă autorizația de circulație provizorie, permisele de conducere, dar și certificatele de înmatriculare și permisele auto provizorii (cu valabilitate de 15 zile).
Ținând cont de faptul că starea de alertă a fost prelungită până spre jumătatea lunii noiembrie, valabilitatea documentelor expirate în această perioadă se va menține până, cel puțin, spre mijlocul lunii februarie 2021.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (5)