La sfârșitul lui 2020 s-a stabilit redeschiderea mecansmului de amnistie fiscală, noul termen-limită fiind stabilit pentru finalul acestei luni.
Acum, prin Ordinul ANRE 14/2021, publicat joi în Monitorul Oficial 248, autoritățile modifică Ordinul 228/2020, în sensul corelării termenului până la care se poate accesa mecanismul amnistiei fiscale pentru datoriile la ANRE, respectiv 31 martie 2021.
În esență, potrivit ordinului apărut acum, obiectul facilităților fiscale îl reprezintă "amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii reprezentate de dobânzi, penalități de întârziere sau alte accesorii rămase nestinse la data emiterii «Situației debitelor restante aferente bugetului ANRE», până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 31 martie 2021 inclusiv".
Așa cum scrie în Ordinul ANRE 14/2021, "sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 martie 2020 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor".
Procedura amnistiei la ANRE vizează, în esență, obligațiile bugetare principale reprezentând:
- tariful perceput firmelor active în sectoarele energiei electrice, energiei termice şi gazelor naturale pentru acordarea de autorizaţii şi licenţe;
- tariful perceput pentru emiterea de atestate şi autorizaţii companiilor care prestează servicii de proiectare, execuţie, verificare şi exploatare a instalaţiilor electrice şi de gaze naturale;
- tariful perceput pentru autorizarea persoanelor fizice care desfăşoară activităţi în sectoarele energiei electrice, energiei termice şi gazelor naturale;
- tariful şi contribuţia bănească percepute anual de la titularii de licență care desfăşoară activităţi în sectoarele energiei electrice, energiei termice şi gazelor naturale.
O posibilă explicație poate fi faptul că, așa cum ne-a fost indicat de către autorități, notificările se pot depune chiar și înaintea oficializării procedurilor.
Notificarea de anulare a accesoriilor trebuie să cuprindă, cel puțin:
- datele de identificare ale debitorului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail;
- obiectul cererii, respectiv anularea obligațiilor de plată accesorii, cu precizarea facilităților solicitate;
- data și semnătura debitorului/reprezentantului legal.