ACCES PREMIUM
De ce premium?
Eșalonarea simplificată ar putea deveni o opțiune permanentă pentru contribuabilii cu datorii
Eșalonarea simplificată la plată, care este accesibilă temporar datornicilor statului pentru obligațiile restante din timpul crizei coronavirusului, ar putea deveni în viitor o opțiune permanentă. Sau cel puțin așa reiese din declarațiile recente ale Mirelei Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Articolul continuă mai jos
„Vă spuneam, de asemenea, de proiecte care să faciliteze plata obligațiilor fiscale și am vorbit de eșalonarea simplificată, care, într-adevăr, este dedicată contribuabililor care au acumulat datorii în această perioadă dificilă a pandemiei. Dar, cum noi monitorizăm efectele măsurilor pe care le implementăm, ne putem gândi la un moment dat că poate această procedură de eșalonare simplificată ar trebui generalizată. Dar întâi să monitorizăm și să vedem ce efecte a avut, atât prin prisma colectării, cât și prin prisma susținerii mediului de afaceri”, a spus
Mirela Călugăreanu în cadrul
unui interviu pentru podcastul „Trei”, ce este produs de avocatnet.ro.
Potrivit sursei citate, interesul pentru mecanism a fost destul de ridicat încă de la momentul includerii sale în proiectul ce avea să devină ulterior Ordonanța de urgență a Guvernului 181/2020:
„Și, mai mult decât atât, am văzut interesul contribuabililor -- indiferent de categoria în care se află, mici, mijlocii sau mari, indiferent că vorbim de persoane fizice sau persoane juridice -- încă din etapa de elaborare a actului normativ, când au fost extrem de activi și au formulat o serie de propuneri de îmbunătățire a formei inițiale actului normativ, de care s-a ținut seama în mare măsură”.Totodată, contribuabilii au fost sfătuiți
să nu lase depunerea cererii de eșalonare pe ultima zi a termenului-limită pentru accesarea mecanismului. În măsura în care este posibil, aceștia ar trebui să depună solicitarea mai din timp.
„Știți, termenul de soluționare e și foarte scurt - cinci zile [lucrătoare]. Deja avem și decizii emise. Știți că termenul în care eșalonarea simplificată poate fi solicitată este data de 15 decembrie 2020. Sfătuim contribuabilii să nu aștepte neapărat data de 15 decembrie, pentru a ne permite și nouă să respectăm acel termen de cinci zile”, a recomandat Mirela Călugăreanu.
În fine, la interviul pentru avocatnet.ro, șefa Fiscului a reamintit contribuabililor că vorbim de un mecanism ușor de accesat, care nu necesită constituirea de garanții:
„Mi-aș dori ca mulți dintre contribuabilii noștri care înregistrează datorii la bugetul general consolidat să acceseze acest mecanism de eșalonare simplificată. Cu adevărat este simplificat. Știți că nu presupune constituirea de garanții. Vorbim de o simplă cerere și de un grafic de eșalonare pe care și contribuabilul și-l poate întocmi. De regulă, această eșalonare funcționează pentru o perioadă de 12 luni, dar cu posibilitatea de a obține suplimentări și, de asemenea, două mențineri în cadrul acestui an. Cu siguranță că cei care vor accesa acest mecanism nu vor face obiectul popririlor pe care organele fiscale trebuie să le înființeze după data de 25 decembrie.”Eșalonarea simplificată, ce este reglementată de OUG 181/2020, vizează eșalonarea pe maximum 12 luni a obligațiilor fiscale principale și accesorii (de cel puțin 500 de lei pentru persoanele fizice sau de cel puțin 5.000 de lei pentru persoanele juridice) care au devenit scadente începând cu data de 17 martie 2020. Eșalonarea simplificată a fost gândită ca o alternativă la eșalonarea clasică.
Eșalonarea simplificată este
unul dintre cele patru mari mecanisme de gestionare a datoriilor la stat, care sunt disponibile în prezent.
Podcastul Trei, produs de avocatnet.ro, poate fi ascultat, cu un episod nou săptămânal, pe toate platformele de podcasting: Spotify // Google Podcasts // Apple Podcasts.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.