De fapt, în legea prin care se stabilește bugetul pentru acest an, scrie că “[î]n anul 2021, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, (…) din contribuția asiguratorie pentru muncă încasată la bugetul de stat se distribuie lunar, până la sfârșitul lunii în curs, o cotă de”:
- 12% - care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale;
- 17% - care se face venit la Bugetul asigurărilor pentru șomaj;
- 2% - care se face venit la Sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale;
- 22% - care se face venit la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate pentru plata concediilor medicale;
- 47% - care se face venit la bugetul de stat într-un cont distinct.
- 15% - care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale;
- 20% - care se face venit la Bugetul asigurărilor pentru șomaj;
- 5% - care se face venit la Sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale;
- 40% - care se face venit la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate pentru plata concediilor medicale;
- 20% - care se face venit la bugetul de stat într-un cont distinct.
Și în anii anteriori, guvernanții au decis o altă repartizare a banilor obținuți din plata CAM față de ce stabilește Codul fiscal, întotdeauna mergând mai mulți bani către bugetul de stat.
CAM a fost introdus în 2018 și este singura contribuție socială obligatorie, dintre cele trei, ce este datorată de angajatori. Celelalte două, ce cad în sarcina salariaților, sunt contribuțiile la pensii și cele la sănătate.
Contribuția asiguratorie pentru muncă înglobează patru dintre fostele contribuții sociale (cele pentru șomaj, concedii medicale, riscuri profesionale și creanțe salariale) și are o cotă de 2,25%.
Atenție! Legea bugetului de stat pe anul 2021 intră în vigoare în data de 12 martie.
Comentarii articol (1)