Ordinul ONPCSB nr. 47/2021, publicat în 18 martie în Monitorul Oficial, aprobă modalitatea prin care entităţile raportatoare se pot înregistra la Oficiul pentru combaterea spălării banilor pentru a obţine contul de raportator necesar transmiterii raportoarelor prevăzute de Legea 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.
Printre entităţile raportoare, care au obligaţia de a raporta tranzacţiile suspecte şi tranzacţiile în numerar în lei sau în valută a căror limită reprezintă echivalentul a 10.000 euro, se numără şi avocaţii, notarii publici, executorii judecătoreşti, alte persoane care exercită profesii juridice liberale, auditorii, experţii contabili şi contabili autorizaţi, evaluatorii autorizaţi, consultanţii fiscale sau persoanele care oferă consultanţă financiară.
În urma înregistrării în sistemul SETD, entitatea raportoare primeşte un document de solicitare de alocare a unui cont de utilizator, ce trebuie descărcat, tipărit şi semnat de reprezentantul legal, care, ulterior, trebuie transmis prin poştă, curier sau e-mail la ONPCSB.
După înregistrarea cererii la Oficiu, entitatea raportoare va primi parola pe baza căreia va accesa sistemul. Parola de acces la sistem se va depozita într-un loc sigur pentru a putea fi folosită și ulterior la accesarea sistemului, ori de câte ori va fi nevoie, potrivit specificaţiilor prezentate în Ordinul 47/2021.