ACCES GRATUIT
UPDATE: Cererile pentru certificatele de rezidență și cele de atestare a impozitului plătit în România de nerezidenți nu se vor mai transmite prin SPV. Măsura, oficializată
Transmiterea cererilor pentru eliberarea certificatelor de rezidență și a celor pentru eliberarea certificatelor de atestare a impozitului plătit în România de nerezidenți nu se va mai putea face ca până acum, prin formularul de contact al Spațiului Privat Virtual (SPV), ci printr-o secțiune specială ce urmează să apară pe site-ul Fiscului. Schimbările apar într-un ordin oficializat chiar azi.
Articolul continuă mai jos
Ținând cont că pentru cererile de eliberare a certificatelor de rezidență și a celor de atestare a impozitului plătit în România de nerezidenți au fost create aplicațiile electronice, acestea urmând să apară în curând pe
site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 499/2021, document publicat azi în Monitorul Oficial 410, se stabilește
renunțarea la transmiterea cererilor prin SPV.
Mai exact, înainte, potrivit Ordinului Ministerului Finanțelor Publice nr. 583/2016, care a fost modificat azi de Ordinul 499/2021, pentru transmiterea cererilor de mai sus
se folosea formularul de contact din SPV. În plus, cererile vor putea fi trimise, în continuare, și prin poștă, cu confirmare de primire.
Totodată, așa cum apare în referatul de aprobare ce a însoțit actul normativ în faza de proiect,
„se completează cadrul legal cu prevederea potrivit căreia organul fiscal central competent român să poată atesta veniturile obținute din România de persoanele rezidente pe machetele certificatelor de rezidenţă fiscală elaborate de autoritățile fiscale competente ale statelor cu care România are încheiate convenţii/acorduri de evitare a dublei impuneri”.
După cum stabilește Codul fiscal, certificatul de rezidență fiscală este eliberat nerezidentului de autoritatea competentă din statul său de rezidență și este necesar pentru aplicarea prevederilor convenției de evitare a dublei impuneri și a legislației Uniunii Europene.
Pe de altă parte, tot pentru a evita dubla impunere, nerezidenții pot solicita autorităților fiscale eliberarea unui certificat de atestare a impozitului plătit către bugetul de stat.
Mai multe detalii despre modul în care se stabilește
rezidența fiscală în România pot fi citite în
acest material.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)