Multe persoane pleacă, pentru perioade mai lungi, din țară sau se reîntorc aici, fiind important pentru acestea să știe cum se stabilește rezidența fiscală în România, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) publicând luni un ghid oficial în acest sens. Citește articolul
Disponibilitatea certificatelor de rezidență fiscală este unul dintre aspectele verificate fără excepție în cadrul inspecțiilor fiscale pe problematica impozitelor cu reținere la sursă pentru veniturile obținute din România de nerezidenți. Citește articolul
Transmiterea cererilor pentru eliberarea certificatelor de rezidență și a celor pentru eliberarea certificatelor de atestare a impozitului plătit în România de nerezidenți nu se va mai putea face ca până acum, prin formularul de contact al Spațiului Privat Virtual (SPV), ci printr-o secțiune specială ce urmează să apară pe site-ul Fiscului. Schimbările apar într-un ordin oficializat chiar azi. Citește articolul
Situația practică: serviciile sunt prestate de nerezidenți în 2019, dar unele state oferă certificate de rezidență fiscală doar o dată pe an, în luna decembrie – putem să folosim certificatul emis în decembrie 2018 ca să justificăm rezidența și plata taxelor în țara de origine a companiei? Citește articolul