Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriCe face o companie rezistentă în momente de criză? Sunt strategia, planificarea, echipa de conducere sau mecanismele de răspuns indicatori cu privire la șansele de succes pentru depășirea unei crize? Citește articolul
Chiar dacă acum suntem tineri și poate că, de multe ori, prezentul este cel care ne ocupă tot timpul, să nu uităm totuși că, în viitor, vom fi pensionari. Am convingerea că mulți dintre voi se gândesc de acum la pensie, la ce le va rezerva viitorul, la cum își vor administra pensia care va fi calculată conform veniturilor obținute în perioada în care au activat. Citește articolul
Pregătirea situațiilor financiare statuare reprezintă, de regulă, un proces anevoios care presupune implicarea mai multor resurse și departamente din cadrul unei entități, departamente atât financiare, cât și operaționale, mai ales în cazul entităților mari cu procese și tranzacții complexe. Citește articolul
Începând din 31 octombrie, produsele din tutun introduse pe piața din România trebuie să dețină identificatori unici generați și emiși de Imprimeria Națională, care vor conține informații foarte specifice legate despre fabricarea respectivelor produse (data și locul fabricării, unitatea unde s-au produs, ruta de transport preconizată, piața unde vor fi vândute cu amănuntul etc.). Toate aceste date vor fi puse la dispoziția Fiscului, prin intermediul unei aplicații informatice care îi va permite ANAF să gestioneze codurile de identificare. Citește articolul
Criptomenedele reprezintă o monedă nebancară, de plată alternativă, o formă de bani digitali, ce se regăsesc doar în mediul online, gestionați de o rețea de calculatoare, și nu de o companie, activitatea de tranzacționare nefiind reglementată în legislația din România. Citește articolul
În viața unei companii sau a unei persoane fizice vine un moment în care Fiscul “bate la ușă” și vrând-nevrând, trebuie să i se deschidă. Vizita organului fiscal poate surveni fie ca urmare a unei solicitări a companiei (de exemplu, în cazul unei solicitări de rambursare de TVA), fie ca urmare a unui control încrucișat (caz în care controlul este inopinat), fie pentru efectuarea unei inspecții fiscale generale (anunțată de autoritatea fiscală prin transmiterea către companie sau către persoană fizică a unui aviz de inspecție fiscală). Citește articolul
Atunci când vor să împartă profitul și să distribuie dividende, companiile trebuie să acorde o atenție deosebită modului în care repartizează surplusul din rezervele de reevaluare. Regulile contabile și fiscale sunt destul de stricte în această privință, existând o ordine a repartizărilor și condiții precise care trebuie îndeplinite, iar nerespectarea lor poate avea consecințe grave, unele chiar de ordin penal. Citește articolul
Mediul antreprenorial din România, chiar dacă încă fragil, este plasat de noua generație într-o lumină favorabilă. Cu toate acestea nu este ușor să conduci o companie nici în România, nici în altă parte din lume. Problemelor de dezvoltare li se adaugă cele adminstrative cu puternic accent financiar. Citește articolul
Situația practică: serviciile sunt prestate de nerezidenți în 2019, dar unele state oferă certificate de rezidență fiscală doar o dată pe an, în luna decembrie – putem să folosim certificatul emis în decembrie 2018 ca să justificăm rezidența și plata taxelor în țara de origine a companiei? Citește articolul
Începând cu 1 ianuarie 2018 au fost introduse reguli noi pentru limitarea cheltuielilor cu dobânda și a altor costuri echivalente dobânzii din punct de vedere economic. Citește articolul