Printre modificările apărute la norme prin hotărârea de față se numără:
- reglementarea procedurii de verificare anuală a îndeplinirii condițiilor care au stat la baza eliberării atestatului de adoptator;
- introducerea unor prevederi legate de evaluarea anuală în situația în care adoptatorul/ familia adoptatoare își schimbă domiciliul/ reședința după obținerea atestatului;
- asigurarea premiselor accesului echitabil pentru toți adoptatorii/ familiile adoptatoare la intrarea pe liste în procesul de potrivire, stabilind un singur criteriu de ierarhizare, respectiv vechimea atestatelor;
- stabilirea unei perioade maxime în care se poate derula potrivirea practică, respectiv trei luni de la acordul adoptatorului/ familiei adoptatoare cu privire la continuarea procedurii de potrivire practică;
- eliminarea birocratizării excesive a anumitor etape ale procesului de adopție, prin înlocuirea copiilor legalizate după anumite documente cu copii certificate de către direcție, pentru conformitate cu originalul;
- introducerea obligativității consilierii copilului de către psihologul din cadrul echipei multidisciplinare, după fiecare potrivire practică încetată, în cadrul căreia a avut loc cel puțin o întâlnire a copilului cu adoptatorul/ familia adoptatoare.
Nu în ultimul rând, hotărârea conține și procedura de acordare a sumelor stabilite de Legea 268/2020, respectiv a indemnizației de sprijin și a sumei de 1.500 de lei, bani destinați recuperării sau reabilitării medicale ori psihologice a copilului adoptat.
Banii se vor primi prin agențiile pentru plăți și inspecție socială județene, respectiv cea a municipiului București.
Comentarii articol (3)