ACCES GRATUIT
UPDATE: România, pregătită să folosească certificatele verzi. Documentul ar trebui să apară la începutul lunii iulie
Documentele unice care vor înlesni deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, respectiv certificatele digitale verzi, vor fi implementate în țara noastră prin intermediul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Miercuri, instituția a testat cu succes capacitatea sistemului ce va fi folosit în țara noastră de a se conecta la sistemul european și de a transmite datele înregistrate aici. Asta înseamnă că certificatele verzi vor putea fi folosite în România încă de la apariția lor, preconizată pentru începutul lunii iulie.
Articolul continuă mai jos
După cum a anunțat miercuri STS, printr-un
comunicat de presă, "
[t]estarea de interconectare (...) cu grupul tehnic de lucru de la nivel european s-a realizat cu succes. Sistemul informatic aflat în dezvoltare la STS facilitează generarea certificatelor digitale UE privind COVID, transmiterea elementelor de siguranță care permit verificarea, centralizarea acestora în gateway-ul european și validarea codurilor QR de către celelalte state membre ale Uniunii Europene".
Pentru implementarea certificatelor digitale UE în țara noastră, STS a realizat infrastructura de comunicații și sistemul informatic care permit interconectarea cu sistemele europene.
De principiu, potrivit comunicatului STS,
“[p]otrivit calendarului de lucru de la nivel european, certificatele digitale UE vor fi implementate la începutul lunii iulie”. De aceea s-a testat acum interconectarea sistemelor naționale de emitere și verificare a certificatelor digitale verzi.
Documentul unic pentru deplasarea în alte state, care
nu va fi un pașaport care să garanteze mobilitatea în UE, ci un document care
să faciliteze acest demers, va putea fi descărcat de pe un website dezvoltat de STS. El va putea fi utilizat atât în format digital (pe telefon), cât și în format tipărit.
Certificatul va conține un
cod QR, ce face mai rapidă înregistrarea și verificarea datelor conținute de document, și va putea fi obținut de cei care s-au vaccinat împotriva COVID-19, cei care s-au recuperat după această boală sau cei care dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 (nu mai vechi de 72 de ore).
Datele care se vor obține prin scanarea codului QR vor fi atât cele
de identificare a deținătorului (nume, prenume și data nașterii), cât și
date medicale esențiale, semnate digital, pentru a se garanta autenticitatea datelor.
Documentele vor respecta toate regulile de protecție a datelor personale și vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, dar doar
însoțite de actul de identitate.
După ce s-a consultat cu experții grupului tehnic de lucru constituit la nivel european, STS a decis să facă o
aplicație web pentru generarea certificatelor, pe de-o parte, şi o
aplicație pe smartphone (Android)
pentru verificarea certificatelor emise în țară sau emise de alte state, pe de altă parte.
Mai multe informații despre documentul unic care va înlesni deplasarea între țările membre UE pot fi găsite în
acest material.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)