„Prin derogare (...), în anul 2021, declarația anuală privind beneficiarul real al persoanei juridice supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului se depune la oficiul registrului comerțului în care este înmatriculată persoana juridică până la data de 1 octombrie 2021”, prevede, mai precis, OUG 43/2021. În iulie, ministrul economiei, Claudiu Năsui, a specificat că o încercare de eliminare a declarației se mai poate face doar din 2022: prin urmare, anul acesta, declarația va trebui depusă.
Declarația anuală poate fi depusă fie ca înscris sub semnătură privată, fie în format electronic și poate fi transmisă la Registrul Comerțului online, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poștă ori curier.
Totodată, declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor poate fi dată și în fața reprezentantului Registrului Comerțului sau se poate depune personal sau prin reprezentant (având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat). În iulie, ONRC a publicat și modelele noi de declarații - detalii, aici.
Declarația anuală privind beneficiarul real a fost reintrodusă în primăvară în legislație, după ce firmele scăpaseră de obligația depunerii acestui document anul trecut. Întrucât termenul-limită al acesteia se apropia cu pași repezi, fiind legat de depunerea situațiilor financiare, faptul că noua lege care a introdus-o nu a venit cu măsuri tranzitorii a pus unele probleme firmelor care deja terminaseră cu situațiile financiare pe acest an.
În mod normal, declarația anuală trebuia depusă la Registrul Comerțului în 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare pe 2020.
Comentarii articol (7)