ACCES PREMIUM
De ce premium?
Datele culese de la salariaţi în contextul restricțiilor legate de pandemie trebuie distruse acum
Revenirea la birou a salariaţilor, pe fondul relaxării măsurilor de protecţie împotriva îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, trebuie să aducă în atenţia angajatorilor un aspect important legat de datele cu caracter personal pe care le-au colectat din partea angajaţilor, mai ales cele de anul trecut. Asta deoarece ele nu mai sunt relevante şi trebuie distruse, au recomandat specialiştii în domeniul aplicării Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) într-o conferinţă recentă a avocatnet.ro.
Articolul continuă mai jos
Angajatorii care au folosit chestionare prin care solicitau salariaţilor informaţii despre starea lor de sănătate şi despre factorii de risc legaţi de îmbolnăvirea cu coronavirus trebuie acum să distrugă aceste documente.
„Dacă aţi implementat pentru salariaţi chestionare prin care se înregistrau tot felul de factori de risc şi nu aveaţi încă setată munca de la distanţă, trebuie să vă uitaţi şi să vedeţi ce aţi făcut cu aceste chestionare. Cel mai probabil, ele ar trebui şterse sau distruse pentru că nu cred că mai sunt utile în acest moment. Dacă salariaţii au semnat chestionare sau v-au trimis chestionare scanate, uitaţi-vă un pic în gestiunea voastră şi încercaţi să nu ţineţi informaţii şi documente de care nu mai aveţi nevoie, mai ales aceste chestionare”, a avertizat
Dana Ududec, partener la PrivacyON, în cadrul conferinţei
avocatnet.ro „Protecţia datelor cu caracter personal în cadrul departamentului HR al companiei”.
Roxana Guiman, partener la PrivacyON, atrage atenţia că, în funcţie de condiţiile prin care se stabileşte revenirea la birou a salariaţilor, angajatorii pot avea de-a face cu noi situaţii de prelucrare a datelor cu caracter personal în contextul respectării măsurilor de protejare a sănătăţii, mai ales dacă respectarea regulilor impuse la nivel de firmă sau la nivel naţional trebuie să fie verificabile.
Una dintre abordările revenirii la birou care are la bază prelucrarea unor date personale este cea legată de întoarcerea fizică a salariaţilor care s-au vaccinat, au trecut prin boală sau sunt testaţi, dovezile oferite de salariaţi urmând să facă obiectul unei astfel de prelucrări.
„După crearea unui set de reguli explicite şi clare legate de întoarcerea la birou, salariaţii trebuie să fie informaţi şi trebuie să ştie foarte clar ce date trebuie să pună la dispoziţie şi cum vor fi tratate aceste date. Trebuie să fim atenţi la aceste informaţii şi cât timp le ţinem deoarece ele pot să expire foarte rapid”, a mai spus Dana Ududec.
Mai nou, Guvernul a stabilit prin HG nr. 580/2021 că firmele au posibilitatea să îşi organizeze activitatea şi în funcţie de numărul salariaţilor vaccinaţi complet, după trecerea a 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare, sau care au trecut prin boală şi se află între cea de-a 15-a zi şi a 90-a zi după confirmare. Acest lucru se face prin prezentarea unei adeverinţe de vaccinare sau a unei adeverințe de la medicul de familie.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.