Structura organizatorică a unei firme se referă la un sistem care prezintă modul în care anumite activități sunt direcționate pentru a atinge obiectivele organizației. Aceste activități pot include reguli, roluri și responsabilități.
Structura organizațională aliniază și leagă părți ale unei întreprinderi, astfel încât să poată atinge performanța maximă. Structura aleasă favorizează reușita unei organizații în realizarea strategiei și obiectivelor de business. Un antreprenor de succes ar trebui să aibă pus la punct un plan de afaceri și caracteristicile acestuia sale.
Importanța alinierii structurii organizaționale cu strategia afacerii tale
Există patru elemente ale unei afaceri care sunt fundamentale pentru orice organizație:
- conducerea – persoanele responsabile de dezvoltarea și implementarea strategiei și monitorizarea rezultatelor;
- organizarea – structura, procesele și operațiunile prin care strategia este implementată;
- locurile de muncă – rolurile și responsabilitățile;
- oamenii – experiența, abilitățile și competențele necesare pentru a executa strategia.
- ce lucrare este critică pentru misiune, dacă poate fi redusă sau ar trebui eliminată;
- cerințele de rol existente, identificând în același timp rolurile noi sau modificate necesare;
- valori cheie și responsabilități;
- fluxuri de informații critice;
- autoritatea de luare a deciziilor în funcție de nivelul organizației.
În câte tipuri se împarte structura organizatorică a unei întreprinderi
În lumea afacerilor sunt implementate patru tipuri de structuri organizatorice. Înainte de a construi de la zero o structură organizatorică, trebuie să știi ce reprezintă fiecare.
Structura funcțională - Prima și cea mai comună este structura funcțională. Aceasta este considerată birocratică, separând o companie pe baza specializării forței sale de muncă. Majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii implementează o structură funcțională. Împărțirea firmei în departamente, cum ar fi cele de marketing, vânzări și operațiuni, este actul folosirii utilizării unei structuri organizatorice birocratice.
Structura divizională sau multidivizională - Aceasta structură este populară în rândul companiilor mari cu multe filiale. O companie care folosește această metodă își structurează echipa de conducere pe baza produselor, proiectelor sau filialelor în care operează.
Structura Flatarchy - Apărută recent, această structură este al treilea tip folosit cu precădere de start-up-uri. Acest tip de structură organizatorică aplatizează ierarhia și lanțul de comanda și oferă angajaților multă autonomie. Companiile care preferă acest tip de structură au o viteza mare de implementare.
Structura Matrix - A patra și ultima structură organizatorică este o structură matricială. Aceasta este cea mai confuză și cel mai puțin folosită de către antreprenori în întreprinderile lor. Structura Matrix conectează angajații din diferite departamente sau divizii. Un angajat care lucrează pentru o companie matricizata poate avea sarcini atât în vânzări, cât și în serviciul pentru clienți.
Având toate aceste informații la îndemnana, acum îți este mai ușor să decizi care dintre cele patri tipuri de structuri organizatorice este cea mai potrivită pentru compania ta. Un lucru important pe care trebuie să îl știi este că nu există cea mai bună structură organizatorică.
Totul depinde de natura companiei tale și de industria în care operezi. Dacă nu ai reușit să te decizi ce ar fi cel mai util pentru tine, nu ezita să ceri ajutorul unui specialist. În plus, încearcă să achiziționezi numai produse și servicii de calitate pentru a asigura succesul companiei tale.
Comentarii articol (0)