Aplicația online prin care persoanele fizice pot obține certificatul digital privind COVID-19 este disponibilă (și funcțională) la adresa https://certificat-covid.gov.ro. Pentru a obține una dintre cele trei forme ale certificatului digital, românii trebuie să furnizeze următoarele informații:
- pentru certificatul de testare: prenumele, numele, CNP-ul, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării testului cu rezultat negativ, județul în care s-a făcut testarea; valabilitate: 24 de ore (test antigenic rapid) sau 72 de ore (test RT-PCR, LAMP, TMA) de la efectuarea testului;
- pentru certificatul de vindecare: prenumele, numele, CNP-ul, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării primului test cu rezultat pozitiv, județul în care s-a făcut testarea; valabilitate: 180 de zile de la data primului test pozitiv;
- pentru certificatul de vaccinare: prenumele, numele, CNP-ul, seria și numărul actului de identitate, luna efectuării oricăreia dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, județul/țara în care s-a făcut vaccinarea; valabilitate: până la 30 iunie 2022.
- cu cel puțin cinci zile lucrătoare înainte de momentul folosirii certificatului, pentru certificatul de vaccinare și certificatul de vindecare;
- după efectuarea testului, dar cu cel puțin 12 ore (test antigenic rapid) sau 48 de ore (teste RT-PCR, LAMP, TMA) înainte de momentul folosirii certificatului, pentru certificatul de testare.
- Se face autentificarea în aplicație în baza adresei proprii de e-mail;
- Dacă e-mail-ul este valid, sistemul trimite un link care va direcționa utilizatorul în pagina principală a aplicației;
- Se accesează butonul verde „Certificat nou”;
- Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare;
- Se lege tipul certificatului dorit;
- Se completează datele necesare emiterii fiecărui tip de certificat (cele enumerate mai sus în articol);
- Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital;
- Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail. Documentul va fi emis, de principiu, în maximum o oră, iar solicitantul va fi anunțat prin e-mail când fișierul este disponibil în aplicație;
- Dacă apar probleme la emiterea certificatului, solicitanții pot cere ajutor la call center-ul dedicat (021 414 44 25).
Comentarii articol (5)