Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Turismul internaţional nu îşi va reveni până în 2023, arată un raport al ONUTurismul internațional va stagna în acest an, ceea ce va provoca pierderi de până la 2.400 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat miercuri de ONU. Potrivit raportului, sectorul nu îşi va reveni complet până în 2023, relatează Reuters.
Conform acestui raport, elaborat de Conferinţa ONU pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD) şi Organizaţia Mondială a Turismului (UNWTO), vaccinarea împotriva COVID-19 şi certificatele sunt vitale pentru a restabili încrederea în turismul internaţional, care asigură venituri importante pentru multe ţări, în special mici ţări insulare care se bazează pe sectorul turismului pentru locuri de muncă.
În 2020, sosirile de turişti internaţionale au scăzut cu 73%, comparativ cu nivelul din 2019, provocând pierderi de 2.400 miliarde de dolari turismului şi sectoarelor asociate, se arată în raportul citat.
Emisiile de CO2 de la mașinile noi înmatriculate în Europa au scăzut puternic în 2020Emisiile medii de CO
2 ale mașinilor noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia și Marea Britanie în 2020 au scăzut cu 12% față de 2019, arată datele provizorii de monitorizare, potrivit Comisiei Europene. Este cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO
2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptată a standardelor mai stricte privind emisiile de CO
2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020, vehiculele electrice triplându-și cota de piață.
Este de departe cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO
2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptata a standardelor mai stricte privind emisiile de CO
2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020.
Ponderea vehiculelor electrice s-a triplat în 2020. Pentru perioada 2020-2024, Regulamentul stabilește obiectivele în materie de emisii de CO
2 la nivelul întregii flote a UE la 95 g CO
2 / km pentru mașinile nou înmatriculate și la 147 g CO
2 / km pentru autoutilitarele nou înmatriculate. Principalul motiv pentru această scădere accentuată a emisiilor de CO
2 a fost creșterea ponderii înmatriculărilor de vehicule electrice, care s-a triplat de la 3,5% în 2019 la peste 11% în 2020.
Cum vrea UE să reducă poluarea în Europa prin taxarea centralelor de apartament, a mașinilor și transporturilor navaleUniunea Europeană vrea să îşi restructureze piaţa carbonului, în ideea de a reduce mai rapid emisiile poluante şi a pune un preţ pe poluarea provenită din transporturile navale, rutiere şi sistemele de încălzire ale clădirilor, informează Reuters.
Executivul comunitar va propune luna viitoare cea mai amplă revizuire a sistemului de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), de la lansarea sa în 2005, care obligă poluatorii să cumpere certificate care să acopere emisiile lor de CO
2.
Actualul sistem de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) obligă centralele electrice, fabricile şi companiile aeriene cu zboruri în Europa să achiziţioneze certificate de acest fel tot mai costisitoare, creând astfel un stimulent financiar pentru a polua mai puţin, informează Agerpres.
Comentarii articol (0)