Printre obiectivele legislative prioritare ale Guvernului in cadrul procesului de pregatire a integrarii Romaniei in Uniunea Europeana si aderarea la NATO, precum si pentru realizarea unor obiective prioritare din Programul de guvernare, se regaseste si proiectul de act normativ care sa reglementeze regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc.
Dupa aparitia Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, schimbarile intervenite in economia romaneasca, precum si necesitatea mentinerii unor mecanisme de autorizare viabile impun necesitatea modificarii in regim de urgenta (prin ordonanta de urgenta) a legislatiei actuale din domeniul jocurilor de noroc cu noile elemente intervenite in aceasta perioada. Dintre acestea putem enumera:
- prin prevederile art.79 din Codul Fiscal sunt exceptate de la impunere veniturile realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de tip cazinou si masini electronice cu castiguri (in Ordonanta Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit, acestea erau impuse, prin retinere la sursa, cu 20%). Prin proiectul de act normativ se propune introducerea, in contrapartida, a unei taxe denumita “taxa de intrare in incinta cazinourilor”;
- taxele de autorizare in domeniul jocurilor de noroc nu au mai fost actualizate din luna august 2000 (Hotararea Guvernului nr.671/2000);
- necesitatea actualizarii prevederilor legale la modificarile intervenite in practica organizarii si desfasurarii jocurilor de noroc (in special in domeniul pariurilor sportive), fapt semnalat si de organele cu atributii de control;
- multitudinea de acte normative care reglementeaza acest domeniu, ceea ce a creat un cadru legislativ greu de aplicat;
- necesitatea corelarii prevederilor legale in domeniul jocurilor de noroc cu cele intervenite in sistemul de administrare a veniturilor pentru care Ministerul Finantelor Publice prin organele sale de specialitate de la nivel central si teritorial este creditor bugetar.
Principalele modificari propuse prin prevederile proiectului de ordonanta de urgenta prezentat, se refera la:
- introducerea Licentei de organizare a jocurilor de noroc (cu valabiliate 3 ani) simultan cu obligatia detinerii de Autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc (cu valabiliate 1 an), acordate pentru fiecare mijloc de joc sau locatie (in cazul pariurilor sportive), dupa caz.
- introducerea taxei de intrare in incinta cazinourilor. Aceste sume vor fi percepute si evidentiate de organizatori, respectiv declarate si platite lunar. De asemenea, in sensul clarificarii si fara a se aduce modificari Codului fiscal aprobat prin Legea nr.571/2003, se creaza obligativitatea impunerii veniturilor realizate din exploatarea masinilor electronice cu castiguri pentru premiile acordate din “jack-pot”;
- perceperea unei taxe anuale de Licenta pentru organizatori.
- actualizarea taxelor de autorizare.
- cuprinderea ca infractiuni a unor fapte si majorarea pedepselor aplicate.
- obligatia organizatorilor de a achita taxele de autorizare anticipat sau in patru rate trimestriale egale, din care prima rata va fi achitata anticipat.
- perioada de valabilitate a licentelor de organizare sau a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc va incepe pe data de 1 a lunii urmatoare celei in care, dupa ce s-a analizat si avizat favorabil documentatia depusa de agentul economic, acesta a facut dovada achitarii sumelor datorate anticipat.
- exploatarea mijloacelor de joc numai cu personalul propriu al organizatorilor;
- obligativitatea detinerii in proprietate a mijloacelor de joc pentru activitatea de cazinou, “bingo” si “keno” in sala si cea de “pariuri sportive” si “de pariuri de orice fel”.
- organizatorii de “pariuri sportive” si “de pariuri de orice fel” sunt obligati sa utilizeze un program informatic unic la nivelul societatii;
- controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si altor mijloace de joc se exercita de cãtre Biroul Român de Metrologie Legalã. Normele tehnice de verificare utilizate, precum si tarifele practicate pentru activitatile de control tehnic se avieaza anual de Ministerul Finantelor Publice. Avizul se solicita pana pe data de 1 decembrie a anului in curs pentru anul urmator;
- interzicerea jocurilor on-line organizate prin sisteme de comunicatii de tip internet, a jocurilor de tip “bingo” si “keno” organizate prin retelele de televiziune sau prin alte mijloace de transmisie asimilate, a pariurilor incheiate pe rezultatele unor concursuri clandestine, a jocurilor tip alba - neagra ale caror rezultate pot fi influentate prin dexteritatea organizatorului de joc sau a manuitorului mijloacelor de joc, precum si a jocurilor, indiferent de denumirea lor, prin care se propune unor persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista, facandu-le sa spere castiguri financiare rezultate din cresterea numarului de persoane recrutate sau inscrise, indiferent cum se realizeaza aceasta colectare sau inscriere pe liste (jocurile de tip “piramidal”).
ORDONANTA DE URGENTA privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc.
ART.1.
(1) Organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc se realizeaza numai in baza Licentei de organizare a jocurilor de noroc si a Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, documente emise de Ministerul Finantelor Publice.
(2) Autorizatiile de exploatare a jocurilor de noroc sunt valabile numai in conditiile in care agentul economic care exploateaza mijloacele de joc respective detine si Licenta de organizarea jocurilor de noroc.
(3) Solicitarea de obtinere a Licentei de organizare a jocurilor de noroc poate fi insotita de solicitarea pentru obtinerea Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc.
ART.2.
(1) Licenta de organizare a jocurilor de noroc se acorda agentului economic care organizeaza activitatile ce fac obiectul prezentei ordonante de urgenta si este valabila 3 ani de la data acordarii.
(2) Autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc se acorda pentru fiecare mijloc de joc sau locatie in care agentul economic exploateaza mijloacele de joc, dupa caz si este valabila 1 an de la data acordarii.
(3) Prin data acordarii se intelege data de intai a lunii urmatoare celei in care, dupa ce s-a analizat si avizat favorabil documentatia depusa de agentul economic, acesta a efectuat plata sumelor datorate anticipat conform prevederilor art.7.
ART.3.
(1) Emiterea Licentei de organizare a jocurilor de noroc, respectiv emiterea Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, se realizeaza cu perceperea de taxe anuale exprimate in lei.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin.(1), pentru societatile care organizeaza exploatarea activitatilor de jocuri de noroc, altele decat masini mecanice sau electronice cu castiguri, bingo sau keno in sala si cazinouri, taxa pentru autorizatia de exploatare se stabileste in functie de veniturile realizate de societati din exploatarea acestor activitati.
ART.4
(1) Accesul in incinta cazinourilor se realizeaza cu perceperea unei taxe de intrare.
(2) Organizatorii de jocuri de noroc de tip cazinou sunt obligati sa perceapa taxa de intrare, prevazuta la alin.(1) tuturor persoanelor care intra in incinta cazinoului, utilizand in acest scop o evidenta electronica si formularele cu regim special prevazute de lege pentru incasarea veniturilor bugetare.
ART.5 Veniturile obtinute din castigurile de tip “jack-pot” ca urmare a participarii la jocuri organizate prin intermediul masinilor mecanice sau electronice cu castiguri, sunt impozabile in conditiile legii.
ART.6
Taxa anuala aferenta Licentierii activitatii de organizare a jocurilor de noroc, Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, prevazute la art.3, precum si taxa de intrare in incinta cazinourilor prevazuta la art.4, constituie venit al bugetului de stat.
ART.7
(1) Eliberarea documentelor prevazute la art.1 alin (1) se realizeaza numai in conditiile in care agentul economic care solicita licente de organizare sau autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, nu inregistreaza obligatii de plata restante fata de bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj.
(2) Neindeplinirea obligatiilor declarative si/sau de plata fata de bugetele prevazute la alin.(1), conform prevederilor legale in vigoare, cu cel mult 30 de zile de la termenul prevazut de lege pentru obligatiile declarative sau de la scadenta, dupa caz, atrage anularea Licentei de organizare a jocurilor de noroc.
(3) Nu se considera obligatii restante in sensul alin. (1) fata de bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj:
a) obligatiile restante pentru care agentii economici au obtinut inlesniri la plata acestora, aflate in vigoare la data depunerii documentatiei de autorizare;
b) debitele suplimentare si accesoriile aferente acestora stabilite in urma controalelor efectuate de organele de inspectie fiscala si care se afla in diferite stadii de contestare sau judecata si pentru care a fost dispusa suspendarea executarii, in conditiile legii.
c) cuantumul obligatiilor datorate si neachitate, cuprinse in titluri executorii pentru care instanta judecatoreasca a dispus suspendarea executarii silite.
(4) Dupa anularea licentei de organizare a jocurilor de noroc, precum si dupa incetarea activitatii de jocuri de noroc, sub orice forma, agentii economici organizatori de jocuri de noroc sunt obligati sa achite diferenta ramasa de plata din taxa anuala aferenta Autorizatiei / autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc.
(5) Nerespectarea de catre agentii economici autorizati a conditiilor si normelor privind autorizarea, organizarea si exploatarea jocurilor de noroc conduce la anularea Licentei de organizare a jocurilor de noroc si poate atrage raspunderea administrativa sau penala a persoanei vinovate, dupa caz.
(6) Dupa anularea Licentei de organizare a jocurilor de noroc in conditile prevazute de alin.(2) si alin.(5), o noua solicitare poate fi facuta dupa cel putin 6 luni de la data emiterii deciziei de anulare.
ART.8
(1) Nivelul taxelor pentru eliberarea Licentelor de organizare a jocurilor de noroc si Autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, precum si al taxei de intrare in incinta cazinourilor este cel prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta si poate fi modificat prin hotarare a Guvernului la propunerea Ministerului Finantelor Publice.
(2) Taxele aferente activitatilor din domeniul jocurilor de noroc se platesc de catre agentii economici organizatori, dupa cum urmeaza:
a) taxele de intrare in cazinou - pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care au incasat sumele respective;
b) taxa anuala aferenta Licentei de organizare a jocurilor de noroc – pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata si se achita pentru intreaga perioada de valabilitate a licentei (3 ani);
c) taxa anuala aferenta Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc:
(i) pentru masini mecanice sau electronice cu castiguri si pentru mesele de joc din cazinou, taxa anuala se datoreaza in patru rate trimestriale egale, astfel: pentru primul trimestru – pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata; pentru celelalte trimestre – pana la data de 25, inclusiv, a ultimei luni din trimestru (respectiv 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie) pentru trimestrul urmator;
(ii) pentru salile de joc de tip “bingo”, “keno” si altele asemenea - pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata;
(iii) pentru alte tipuri de jocuri: sumele care rezulta din aplicarea procentelor prevazute in anexa la veniturile estimate de agentul economic, dar nu mai putin de taxa anuala minimala - pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata. În cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasãrile efective depãºesc încasãrile estimate prin documentaþia prezentatã la data autorizãrii, taxa anualã de autorizare datoratã se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale stabilite asupra încasãrilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lunã în care se înregistreazã depãºirea încasãrilor estimate. Diferenþa dintre taxa datoratã pentru încasãrile efective cumulate ºi taxa plãtitã de la începutul perioadei de autorizare pânã la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara si plati pânã la data de 25 a lunii urmãtoare.
(3) Organizatorii activitatilor din domeniul jocurilor de noroc trebuie sa intocmeasca si sa depuna la organul fiscal competent in conditiile legii, pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a facut plata, o declaratie care sa contina totalitatea obligatiilor de plata care le revin din organizarea si exploatarea jocurilor de noroc conform prevederilor alin.(1).
(4) Pentru taxa de intrare in incinta cazinourilor, termenul de plata este si termen de declarare.
(5) Cota de 7% din valoarea nominalã a cartoanelor achiziþionate de catre organizatorii de jocuri de noroc de tip “bingo”, “keno” si altele asemenea in sala de la Compania Nationala "Imprimeria Naþionalã" S.A., se achitã în avans la trezoreria statului, cu prezentarea ordinului de platã vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor.
(6) Neprezentarea documentelor care atesta plata obligatiilor pentru care termenul prevazut la alin.(1) este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata, atrage anularea aprobãrii.
ART.9
(1) Companiei Nationale <
(2) Compania Nationala <
(3) Compania Nationala <
(4) Compania Nationala <
ART.10
(1) Controlul respectarii regimului legal al organizarii si exploatarii activitatilor din domeniul jocurilor de noroc se exercita de catre organele de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice si ale Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si altor mijloace de joc se exercita de cãtre Biroul Român de Metrologie Legalã.
(3) Normele tehnice de verificare utilizate de Biroul Român de Metrologie Legalã, precum si tarifele practicate pentru activitatile de control tehnic se avieaza anual de Ministerul Finantelor Publice. Avizul se solicita pana pe data de 1 decembrie a anului in curs pentru anul urmator.
(3) Pentru anul 2004, controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de jocuri de noroc si altor mijloace de joc, se va desfasura conform normelor tehnice in vigoare la data prezentei ordonante de urgenta, la tarifele practicate de Biroul Român de Metrologie Legalã la aceeasi data.
(4) Costul activitatilor de control tehnic va fi suportat de beneficiarii acestora, respectiv de agentii economici organizatori de jocuri de noroc.
ART.11
(1) Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa desfasoare exploatarea activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, indiferent de tipul acestora, numai cu personal propriu si sa tina o evidenta unitara a activitatii desfasurate, organizata la nivelul domiciliului fiscal, indiferent de numarul de locatii in care isi desfasoara activitatea.
(2) Organizatorii de jocuri de noroc de tip cazinou, organizatorii de jocuri de noroc de tip “bingo” si “keno” in sala, prezum si organizatorii de jocuri de noroc de tip “pariuri sportive sau “pariuri de orice fel”, autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sunt obligati sa detina in proprietate mijloacele de joc pentru care au fost autorizati si instalatiile auxiliare aferente.
(3) Organizatorii de jocuri de noroc de tip “pariuri sportive sau “pariuri de orice fel”, sunt obligati sa desfasoare exploatarea activitatilor pentru care au fost autorizati in conditiile prezentei ordonante de urgenta, prin intermediul unor programe de prelucrare automata a datelor, unice la nivelul societatii organizatoare, indiferent de numarul de locatii in care se desfasoara activitatea respectiva.
(4) Instrainarea sub orice forma de catre societatile care detin licenta pentru organizarea jocurilor de noroc in conditiile prezentei ordonante de urgenta, cu licenta expirata sau anulata a mijloacelor de joc pentru care detin sau au detinut Autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc va fi adusa la cunostinta organului fiscal la care societatea este inregistrata ca platitor de impozite, taxe si contributii cu cel putin 60 de zile inainte de realizarea operatiunii in vederea efectuarii controlului fiscal, si se va putea realiza numai dupa ce s-au achitat toate obligatiile fata de bugetele prevazute la art.7 alin.(1).
ART.12
(1) Constituie infracþiune fapta sãvârºitã de administratorul, directorul sau alt reprezentant legal al unei persoane juridice sau de catre o persoana fizica, dupa caz, de desfasurare fara licenta sau autorizatie a oricareia dintre activitatile din domeniul jocurilor de noroc si se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 4 ani sau cu amenda.
(2) Bunurile care au servit la savarsirea activitatilor prevazute la alin.(1), precum si bunurile sau valorile care rezulta din exercitarea acestora se confisca.
(3) Pentru bunurile sau valorile prevazute la alin.(2), organele de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, procurorul si/sau instanta de judecata, pot dispune aplicarea masurilor asiguratorii in conditiile legii.
ART.13
Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoarea de la 1 la 4 ani sau cu amenda, fapta oricarei persoane care organizeaza, desfasoara sau inlesneste urmatoarele activitati:
a) jocuri on-line organizate prin sisteme de comunicatii de tip internet;
b) jocurile de tip “bingo” si “keno” organizate prin retelele de televiziune sau prin alte mijloace de transmisie asimilate;
c) pariurile incheiate pe rezultatele unor concursuri clandestine;
d) jocurile tip alba - neagra ale caror rezultate pot fi influentate prin dexteritatea organizatorului de joc, a manuitorului mijloacelor de joc, cum ar fi carti de joc, cauciucuri cu timbre, capace cu boabe de cereale, capace cu bila etc.
ART.14
(1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani sau cu amenda, organizarea si desfasurarea de jocuri, indiferent de denumirea lor, prin care se propune unor persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista, facandu-le sa spere castiguri financiare rezultate din cresterea numarului de persoane recrutate sau inscrise, indiferent cum se realizeaza aceasta colectare sau inscriere pe liste.
(2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoarea de la 1 la 4 ani sau cu amenda, fapta de a propune unei persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista in conditiile prevazute la alin.(1).
ART.15
Constituie infractiunea si se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 4 ani sau cu amenda, fapta oricarei persoane care:
a) altereaza sau inlocuieste prin orice mijloc rezultatul unui joc dupa ce acesta a fost stabilit;
b) altereaza prin orice mijloc modul aleatoriu de selectie a rezultatului jocului, sau a rezultatului pariului;
c) plaseaza sau modifica o miza dupa ce rezultatul unui joc a fost stabilit;
d) foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri orice dispozitiv prin a carui utilizare sunt alterate elementele de sansa si metodele de selectie prin care se modifica rezultatul jocului, suma sau frecventa platii intr-un joc de noroc;
e) foloseste sau detine in vederea folosirii intr-o sala de jocuri jetoane, sau orice alt suport material al taxei de participare la jocurile respective, false, stiind ca acestea sunt falsificate;
f) practicarea unor procente de câstiguri din încasari mai mici decât cele la care aceste limite sunt prevazute prin regulamentul de joc.
ART.16
(1) Reclama, publicitatea sau orice activitate promotionala facuta prin orice mod si orice mijloace a activitatilor si jocurilor interzise prevazute la art. 13 si art.14, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
(2) Pentru faptele prevazute la alin.(1), raspunderea revine organizatorului precum si persoanei care efectueaza reclama, publicitatea sau activitatea promotionala.
ART.17
(1) Licentele pentru exploatarea jocurilor de noroc acordate agentilor economici pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, in conditiile in care au fost acordate.
(2) Agentii economici care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc si care detin licente pentru exploatarea acestora, valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, sunt obligati sa solicite si Licenta de organizare a jocurilor de noroc.
(3) Documentatiile pentru obtinerea licentelor de exploatare a jocurilor de noroc in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se vor solutiona in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.515/30.12.1998.
ART.18 Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la data de 1 septembrie 2004 cu exceptia prevederilor art.4, art.7 alin.1 lit.a) si lit A) din anexa, care intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.
ART.19 In termen de 60 de zile de la publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, Guvernul va stabili prin hotarare Normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
ART.20
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 550/11 noiembrie 1999; Ordonanta Guvernului nr.36/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr.39/31 ianuarie 2000, aprobata si modificata prin Legea nr.391/2002 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 460/28 iunie 2002; Hotararea Guvernului nr. 671/2000 privind actualizarea nivelului taxelor pentru eliberarea documetelor de autorizare a activitatilor de jocuri de noroc publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 398/25 august 2000.
TAXE PERCEPUTE PENTRU ACTIVITATILE
DIN DOMENIUL JOCURILOR DE NOROC
A. Taxa de intrare in cazinou:- 300.000 lei/persoana
B.. Taxe anuale aferente Licentei de organizare a jocurilor de noroc: 10.000.000 lei/an
C. Taxe anuale aferente Autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc:
I. Pentru fiecare masina mecanica sau electronica cu castiguri: 24.000.000/an lei
II. Pentru fiecare masã de joc de noroc din cazinou (ruleta, joc cu carti sau zaruri):
a) în municipiul Bucureºti: 1.000.000.000 lei/an
b) în provincie: 600.000.000 lei/an
III. Pentru fiecare salã de joc de tip "bingo", "keno" ºi altele asemenea: 300.000.000 lei/an si 7% din valoarea nominalã a cartoanelor achiziþionate de la Compania Nationala "Imprimeria Naþionalã" S.A., care se achitã în avans la trezoreria statului, cu prezentarea ordinului de platã vizat de trezorerie la ridicarea cartoanelor.
IV. Pentru alte tipuri de jocuri:
a) 5% din incasarile efectiv realizate, dar nu mai putin de 250.000.000 lei/an, pe baza documentaþiei tehnico-economice de eficienþã prezentate de agentul economic, pentru pariuri sportive;
b) 15% din incasarile efectiv realizate, dar nu mai putin de 500.000.000 lei/an, pe baza documentaþiei tehnico-economice de eficienþã prezentate de agentul economic pentru: pronosticuri, tombole, jocuri interactive (partea de joc de noroc), jocuri-concurs cu câºtiguri de orice fel, organizate prin intermediul liniilor telefonice sau al altor mijloace de telecomunicaþie, precum ºi alte tipuri de jocuri de noroc stabilite prin hotãrâre a Guvernului;
c) 18% din incasarile efectiv realizate, dar nu mai putin de 800.000.000 lei/an, pe baza documentaþiei tehnico-economice de eficienþã prezentate de agentul economic organizator de jocuri de noroc transmise prin reþelele de televiziune sau prin alte mijloace de transmisie asimilate, altele decat jocurile de tip “bingo” si “ keno”.
Comentarii articol (0)