OUG nr. 77/2009, elaborata de Ministerul Finantelor Publice, vizeaza, in esenta, doua aspecte: actualizarea taxelor percepute, care erau nemodificate din anul 2000 si reducerea evaziunii fiscale in acest domeniu prin impunerea unor masuri si garantii suplimentare.
Astfel, prin OUG nr. 77/2009, au fost actualizate taxele aferente obtinerii licentei de organizare a jocurilor de noroc, precum si taxele pentru acordarea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc.
Modificarile aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului vizeaza:
- o delimitare clara, exacta, fara echivoc a categoriilor de jocuri de noroc pentru care Comisia de autorizare a jocurilor de noroc acorda autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc/licenta de organizare a jocurilor de noroc, cu definitii reprezentative fiecarui tip de joc;
- definirea clara si fara echivoc a elementelor constitutive ale unui joc de noroc, inclusiv a taxei de participare (directa sau disimulata);
- delimitarea categoriilor de jocuri de noroc pentru care se acorda drept de organizare altor agenti economici de cele pentru care se acorda dreptul exclusiv de organizare Companiei Nationale “Loteria Romana” S.A. (ex. “jocuri loto”, “pariuri mutuale”, “pariuri in cota fixa”, “jocuri specifice activitatii de cazinou”, “jocurile tip slot-machine”, “jocurile bingo desfasurate in sali de joc”);
- regimul de taxare aplicabil organizatorilor privati de jocuri de noroc va fi extins si asupra Companiei Nationale “Loteria Romana” S.A;
- introducerea licentei de organizare a jocurilor de noroc (cu valabilitate 5 ani) simultan cu obligatia detinerii de autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc (cu valabilitate 1 an), acordate pentru fiecare mijloc de joc sau locatie, dupa caz;
- actualizarea taxelor si modalitatea de taxare anuala pentru acordarea licentei de organizare a jocurilor de noroc, precum si pentru acordarea autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc;
- perioada de valabilitate a licentelor de organizare sau a autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc va incepe pe data de 1 a lunii urmatoare celei in care, dupa ce s-a analizat si avizat favorabil documentatia depusa de agentul economic, acesta a facut dovada achitarii sumelor datorate anticipat;
- obligativitatea din partea organizatorilor de a avea o valoare minima a capitalului social subscris si varsat la data solicitarii licentei;
- exploatarea mijloacelor de joc, numai cu personalul utilizat pe baze contractuale;
- in cazul organizatorilor de pariuri acestia sunt obligati sa utilizeze un program informatic independent unic la nivelul societatii organizatoare;
- controlul tehnic al masinilor, instalatiilor, dispozitivelor, meselor de joc si altor mijloace de joc cu exceptia celor pentru care exista certificate recunoscute la nivelul Uniunii Europene sau a programelor informatice care nu fac parte integranta din mijlocul de joc respectiv, se exercita de catre Biroul Roman de Metrologie Legala;
- normele tehnice de verificare utilizate, precum si tarifele practicate pentru activitatile de control tehnic, efectuat de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, se avizeaza anual de Ministerul Finantelor Publice;
- cuprinderea in cadrul sistemelor de joc slot-machine de sisteme integrate sau aditionate ulterior acestora (de tip black-box) in masura sa asigure monitorizarea, inregistrarea si evidentierea tuturor operatiunilor de exploatare;
- interdictia de a se utiliza denumirea de cazinou, casino sau altele asemenea pentru alte locatii decat cele in care se exploateaza acest gen de activitate;
- definirea jocurilor de tip jack-pot si jack-pot extins si reglementarea acestui gen de activitate;
- definirea clara a atributiilor conferite Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc, precum si atributiile conferite acesteia si sanctiunile pe care le poate aplica;
- reglementarea introducerii de mijloace de joc in Romania si circulatia acestora pe teritoriu national;
- cuprinderea ca infractiuni a unor fapte, majorarea pedepselor aplicate si stabilirea ca infractiuni a faptelor care privesc reclama, publicitatea sau orice activitate promotionala pentru activitatile si jocurilor interzise;
- interzicerea jocurilor on-line organizate prin sisteme de comunicatii de tip internet sau intranet, a jocurilor organizate prin intermediul sistemelor de comunicatii de telefonie, a celor organizate prin intermediul televiziunilor, a posturilor de radio sau prin alte mijloace de transmisie asimilate, a pariurilor care au ca suport tehnic rezultatele unor concursuri clandestine, a jocurilor tip alba-neagra ale caror rezultate pot fi influentate prin dexteritatea organizatorului de joc sau a manuitorului mijloacelor de joc, precum si a jocurilor indiferent de denumirea lor, prin care se propune unor persoane sa depuna sau sa colecteze bani ori sa se inscrie pe o lista facandu-le sa spere castiguri financiare rezultate din cresterea numarului de persoane recrutate sau inscrise, indiferent cum se realizeaza aceasta colectare sau inscriere pe liste (ex.jocuri tip piramidal).
Comentarii articol (13)