- pentru auditorii financiari persoane fizice active, în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al CAFR: 1.500 lei;
- pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive, în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al CAFR: 1.100 lei; iar
- pentru firmele de audit, în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al CAFR: 2.100 lei.
În plus, potrivit aceleiași hotărâri, ”[c]otizațiile fixe pentru auditorii financiari persoane fizice active în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al CAFR, pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al CAFR și pentru firmele de audit în primul an de la momentul redobândirii calității de firmă de audit membru al CAFR (...) se achită integral la momentul depunerii documentelor necesare pentru redobândirea calității de membru al CAFR.”
În virtutea modificărilor intervenite prin Hotărârea CAFR nr. 80/2021, auditorii financiari și firmele de audit cărora li se retrage calitatea de membru al CAFR ca urmare a retragerii autorizării prin ordin al președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) vor achita astfel:
- cei cărora li se retrage calitatea de membru al CAFR pe parcursul unui an calendaristic achită cotizația fixă proporțional cu lunile cât au avut statut de membru (activ sau nonactiv) al Camerei;
- luna în care se retrage calitatea de membru al CAFR prin hotărâre a Consiliului va fi luată în calcul la determinarea cotizației fixe; iar
- cotizația variabilă se achită integral în funcție de veniturile declarate.
În același timp, conform Hotărârii CAFR nr. 79/2021 pentru modificarea Normelor privind retragerea, redobândirea și suspendarea calității de membru al CAFR pentru auditorii financiari și firmele de audit, aprobate prin Hotărârea nr. 86/2018, publicată în Monitorul Oficial nr. 750/2021, redobândirea calității de membru al CAFR de către auditorii financiari și firmele de audit se poate efectua, prin hotărâre a Consiliului CAFR, și pentru situația auditorilor financiari și firmelor de audit cărora li s-a retras calitatea de membru ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor de plată a cotizațiilor fixe și variabile la termenele legale și pentru care au fost emise ordine ale președintelui ASPAAS de radiere din Registrul public electronic.
În acest sens, potrivit hotărârii amintite, trebuie depuse, la sediul central al CAFR sau la reprezentanțele regionale, o cerere pentru redobândirea calității de membru, datată și semnată, însoțită de copia actului de identitate sau a pașaportului, în cazul persoanelor fizice, sau de dosarul cu documentele prevăzute de Hotărârea nr. 79/2021, în cazul firmelor de audit.
Atât auditorii, cât și firmele de audit trebuie să facă inclusiv dovada achitării cotizațiilor restante, precum și a plății cotizațiilor anuale fixe nou-introduse prin Hotărârea nr. 80/2021, menționate mai sus, aferente primului an de la momentul redobândirii calității de membru.
De asemenea, prin Hotărârea nr. 79/2021, a fost introdusă și o nouă prevedere privind situația în care, în cazul decesului unui auditor financiar membru al Camerei, CAFR poate efectua demersurile necesare prin care să îi fie adus un ultim omagiu, prin depunerea unei coroane de flori.
Totodată, Hotărârea nr. 79/2021 reia dispozițiile nou-introduse prin Hotărârea nr. 80/2021, în sensul în care, “în decurs de 90 de zile de la data decesului, orice membru de familie sau moștenitor poate solicita CAFR, prin cerere la care se atașează o copie a certificatului de deces, restituirea cotizației fixe achitate de către defunct pentru anul în care s-a produs evenimentul, proporțional cu lunile rămase din respectivul an.”