Prevederea noului Cod Fiscal referitoare la taxele pentru masinile second-hand ar putea fi considerata o încalcare a Tratatului UE, ceea ce, în ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure", a declarat, vineri, la scoala de vara a TNL, secretarul de stat în Ministerul Integrarii, Leonard Orban.
Prevederea noului Cod Fiscal referitoare la taxele pentru masinile second-hand ar putea fi considerata o încalcare a Tratatului UE, ceea ce, în ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure", a declarat, vineri, la scoala de vara a TNL, secretarul de stat în Ministerul Integrarii, Leonard Orban.
Leonard Orban a spus ca "este foarte important ca, de la momentul aderarii, România sa îndeplineasca toate angajamentele pe care si le-a asumat prin Tratatul de aderare si sa evite sub orice forma încalcarea prevederilor Tratatului Uniunii
Europene. Un exemplu în acest sens este Codul Fiscal, în ceea ce priveste taxele pentru masinile second-hand. În cazul Poloniei si Ungariei, Comisia Europeana a deschis aceasta procedura de încalcare a Tratatului pentru prevederi relativ similare ca la noi. Nu stiu sigur daca acest lucru se va produce si în cazul României", a precizat secretarul de stat.
Orban a subliniat ca, într-o prima faza, România va fi "somata" sa-si amendeze legislatia în vigoare, urmatorul pas fiind cel al sanctiunilor financiare. "Daca nu o faci, sanctiunile financiare sunt extrem de dure", a precizat el.
Impozit pe vechime
Potrivit noului Cod Fiscal, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie, de la acea data va fi introdusa o taxa de înmatriculare pentru autoturisme si autovehicule, inclusiv comerciale, cu masa totala maxima autorizata de pâna la 3,5 tone inclusiv.
Astfel, in cazul masinilor ce respecta normele de poluare Euro 3, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc si cu o vechime mai mica de sase luni, taxa a fost stabilita la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, mai vechi de sase ani - la 5.070 euro. Pentru o masina Euro 2, cu o capacitate cilindrica de 1.600 cmc, taxa va fi de 2.704 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc se vor fi plati 6.240 de euro.
Posesorii de autovehicule din clasa Euro 1 cu o capacitate cilindrica de pâna la 1.600 de cmc vor achita 3.744 euro, în timp ce pentru autoturismele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa a fost fixata la 7.020 de euro. În cazul masinilor noneuro, taxa de înmatriculare este de 4.000 euro pentru motorizari de pâna în 1.600 cmc si de 7.500 euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3.000 cmc.
Ministrul finantelor publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat în favoarea mentinerii taxelor pentru înmatricularea autovehiculelor second-hand, dupa ce Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri.
Comentarii articol (1)