Legislația privind înmatricularea și radierea vehiculelor ar putea suferi modificări majore, astfel încât cei interesați să-și înmatriculeze mașina să o poată face mai rapid și cu mai puține drumuri la autorități. Una dintre măsurile luate în calcul este trecerea activităților de înmatriculare și radiere a vehiculelor de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), așa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR), după cum apare într-un proiect de lege care, pentru că nu a fost dezbătut în termenul legal, a trecut tacit de Senat.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Proiectul de lege adoptat tacit la Senat vizează, de fapt, schimbarea regulilor actuale privind înmatricularea şi înregistrarea vehiculelor. Una dintre măsurile cuprinse în document vizează transferarea activităților de înmatriculare și înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, așa cum e acum, la RAR.
După cum apare în proiect, activitățile de înmatriculare vor trece în competența Ministerului Transporturilor, prin RAR, începand cu data de 1 ianuarie a anului următor intrării în vigoare a măsurilor, dar nu mai devreme de șase luni de la publicarea lor în Monitor.
Mai exact, RAR ar urma să se ocupe și de “activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare și evidență a certificatelor de înmatriculare și a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum și de eliberare și evidență a autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.
În plus, RAR se va ocupa și de confecționarea plăcuțelor cu numărul atribuit odată cu înmatricularea, autorizarea circulației provizorii sau pentru probe a vehiculelor.
Totodată, RAR va încasa tarifele pentru obținerea documentelor de înmatriculare, confecționării plăcuțelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare și provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare și a autorizațiilor provizorii sau de probă.
Apoi, RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informații legate de proprietarii mașinilor sau deținătorii mandatați ai acestora.
Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.
Astfel, după ce se va face transferul activităților de înmatriculare a mașinilor către RAR, cei interesați să facă asta vor face mai puține drumuri la autorități și, astfel, vor reduce costurile cu această operațiune.
Atenție! Proiectul de lege va intra în vigoare doar după ce va fi adoptat la Camera Deputaților, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Comentarii articol (3)