Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Marile companii aeriene europene s-au pus de acord să returneze banii pentru zborurile anulate din cauza pandemieiUn grup de 16 companii aeriene s-au pus de acord să returneze banii pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate din cauza pandemiei de coronavirus, relatează Reuters. De asemenea, companiile au promis și că vor furniza mai multe informații cu privire la drepturile pasagerilor, în viitor.
Companiile Aegean Airlines, Air Frances, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Eeasyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air au luat decizia de a rambursa la timp sumele datorat clienților lor care au avut zboruri anulate în timpul pandemiei de coronavirus dar și să își informeze mai bine pasagerii cu privire la zborurile anulate din cauza companiilor. De asemenea, ele vor oferi vouchere sub formă de compensație doar atunci când pasagerii optează în mod expres pentru această variantă.
„Salut faptul că toate companiile menţionate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.
Comisia Europeană vrea ca măsurile privind ajutoarele pentru firme să fie prelungite până în iunie 2022Comisia Europeană vrea să prelungească până la mijlocul lui 2022 regulile mai relaxate privind ajutoarele pentru companii. Astfel, propune eliminarea progresivă a măsurilor de sprijin în contextul crizei provcate de pandemie.
Comisia Europeană a propus joi extinderea, până la data de 30 iunie 2022, a domeniului de aplicare a cadrului temporar privind ajutoarele de stat pentru companiile mici şi mijlocii afectate de coronavirus, informează Reuters.
Potrivit Executivului comunitar, care este responsabil şi de asigurarea unui mediu concurenţial corect în cele 27 de state membre, o prelungire a acestor reguli mai relaxate privind ajutoarele de stat ar ajuta statele membre să răspundă la decalajul de investiţii cu care unele companii se confruntă din cauza pandemiei de COVID-19.
Comisia a subliniat că IMM-urile se bazează în mod normal pe finanţarea prin împrumuturi bancare şi ar putea fi şi mai îndatorate după criză.
Lanțurile globale de aprovizionare au ajuns în pragul colapsului. Cel mai grav avertisment privind transportul rutier, naval și aerianLanțurile globale de aprovizionare riscă să se prăbușească, avertizează organizațiile internaționale ale transportatorilor, într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite. Printre motivele enunțate se află și maniera în care au fost tratați transportatorii în timpul pandemiei.
Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian.
Astfel, marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au fost nevoiți să suporte carantina, restricții de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-Covid, pentru a se menține în activitate. Acum, au ajuns cu toții într-un punct critic și avertizează că lanțurile globale de aprovizionare sunt în pragul colapsului.
Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.
Comentarii articol (1)