ACCES PREMIUM
De ce premium?
Telemunca în străinătate nu trebuie confundată cu detașarea salariaților. Explicațiile consultanților
Telemunca făcută de salariați români în afara granițelor țării noastre, din orice punct al lumii, devine o situație din ce în ce mai întâlnită, însă nu trebuie confundată cu detașarea, mai ales că doar ultima beneficiază de un cadru legislativ specific.
Articolul continuă mai jos
Doar pentru că o companie din România este de acord ca salariatul său să muncească în interesul ei din altă parte a lumii, nu înseamnă că respectivul angajat a fost detașat, el continunând să presteze activitatea aferentă postului din cadrul angajatorului român ca și cum s-ar fi aflat pe teritoriul țării noastre. Singurele diferențe care apar pot fi legate de țara în care
se plătesc impozitul pe venitul salarial și contribuțiile sociale.
Citește și: Telemuncă: Angajatorul poate stabili ca telesalariații săi să lucreze numai pe teritoriul României“Diferenta principală dintre munca în afara granițelor și detașarea salariaților este că prima vine ca urmare a voinței salariatului, în timp ce a doua apare din voința angajatorului. Dacă vorbim despre munca din altă țară pentru că așa a vrut angajatul, această situație nu este reglementată și nu există nici intenția leguitorului de a-o reglementa”, a subliniat
Mădălina Racovițan, Tax Manager la KPMG, în cadrul conferinței
avocatnet.ro “Munca de la (mare) distanță”.
Daniel Jinga, Senior Tax Manager la KMPG România, a explicat că, așa cum definește
Directiva europeană 957/2018 – preluată în legislația română de
Legea 172/2020 - pentru a fi considerat detașat, salariatul unui angajator stabilit pe teritoriul unui stat membru trebuie să desfășoare muncă pe o perioadă limitată de timp pe teritoriul altui stat în una dintre următoarele trei situații:
- de prestări de servicii: detașarea unui salariat pe teritoriul țării-gazdă se face în numele firmei angajatoare și sub coordonarea acesteia, în cadrul unui contract încheiat între firma care face detașarea și beneficiarul prestării de servicii care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării-gazdă, dacă există un raport de muncă, pe perioada detașării, între salariat și întreprinderea care face detașarea;
- detașare intra-grup la o unitate sau la o întreprindere care aparține grupului de firme situată pe teritoriul țării-gazdă, dacă există un raport de muncă, pe perioada detașării, între salariat și firma care face detașarea;
- punerea la dispoziție de personal de către un agent de muncă temporară, la o întreprindere utilizatoare care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării-gazdă, dacă există un raport de muncă, pe perioada detașării între salariat și agentul de muncă temporară.
Citește mai mult despre
detasare,
detasare salariati,
detasare strainatate,
detasare transfrontaliera,
detasare transnationala,
telemunca,
telemunca din strainatate
Specialiști citați în acest articol
Mădălina s-a alăturat echipei KPMG în 1999. De-a lungul timpului ea a fost implicată în proiecte axate pe impozitarea persoanelor fizice, dezvoltând pe parcursul unei perioade de câțiva ani echipa Global Mobility Services (GMS) din cadrul KPMG România.
Mădălina a coordonat numeroase proiecte de asistență fiscală pentru industria petrolieră, electronică, software, alimente și băuturi. În prezent, ea coordonează o arie mai largă de servicii în cadrul KPMG, numită People Services, care îmbină serviciile de mobilitate internațională (Global Mobility), cu cele de salarizare (Payroll Outsourcing), legislația muncii (Employment Law) și consultanță în resurse umane (Human Resources Advisory). Ca Partener, Mădălina este în locul potrivit pentru a continua dezvoltarea serviciilor oferite de KPMG cu scopul de a anticipa nevoile clienților în aceste vremuri incerte. “Cred în potențialul pe care îl oferă serviciile integrate People Services oferite de KPMG clienților din România, pentru că ele reunesc specialiști KPMG din diverse domenii, ca de exemplu consultanți fiscali, avocați specializați în dreptul muncii și consultanți în resurse umane, care colaborează și dezvoltă noi servicii și produse menite să ajute clienții în gestionarea provocărilor acestora legate de capitalul uman.”
Daniel Jinga este Senior Tax Manager in cadrul KPMG Romania, echipa People Services, specializat in legislatia privind impozitarea persoanelor fizice.
Cu o experienta de peste 13 ani in consultanta fiscala, Daniel Jinga a coordonat numeroase proiecte din domeniul mobilitatii internationale a angajatilor. Este membru activ al Camerei Consultantilor Fiscali din Romania din 2013.
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)