ACCES PREMIUM
De ce premium?
MJ simplifică procedura de recunoaștere a calificării de consilier juridic a cetățenilor UE
Prin intermediul unui proiect de ordin pus joi în dezbatere publică, Ministerul Justiției vrea să simplifice recunoașterea calificării de consilier juridic pentru cetățenii din Uniunea Europeană (UE) și Spaţiul Economic European (SEE), prin introducerea posibilității de a parcurge pașii procedurii online și prin reducerea cerințelor privind documentele necesare.
Articolul continuă mai jos
Scopul principal al apariției
proiectului de ordin de la MJ îl reprezintă simplificarea documentației necesare pentru recunoașterea calificării de consilier juridic, atât în ceea ce privește tipul documentelor, cât și a formei acestora.
Mai exact, proiectul vizează, de principiu:
- operaționalizarea procedurii de recunoaștere a calificării profesionale de consilier juridic, prin posibilitatea efectivă de îndeplinire a acesteia la distanță, prin mijloace electronice;
- reducerea cerinţelor privind documentele solicitate de autorităţi în procedura de recunoaştere a calificării profesionale.
Astfel, potrivit documentului, cererea şi actele care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de recunoaştere a calificării profesionale vor putea fi
“transmise prin intermediul poştei electronice, serviciilor poştale sau de curierat ori prin intermediul Punctului de contact unic electronic”.
Cererea va trebui să fie
însoțită de următoarele documente, în copie:
- act de identitate, certificat de înregistrare, carte de rezidenţă permanentă sau paşaport;
- declarație pe propria răspundere că nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni de natură a aduce atingere profesiei de consilier juridic sau nu a săvârșit abuzuri prin care au fost încălcate drepturi şi libertăți fundamentale ale omului;
- dovada că solicitantul este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de consilier juridic;
- titlul de calificare a cărui recunoaștere se solicită;
- dovada plăţii taxei judiciare de timbru sau, după caz, a taxei de înscriere la examen.
Astfel, după aplicare acestori măsuri, nu se vor mai cere, așa cum e stabilit acum prin Ordinul MJ 1.813/C/2008, fotografii tip pașaport, curriculum vitae ori, în cele mai multe cazuri, copii legalizate sau certificate ale actelor amintite.
SEE conține toate statele membre UE plus Norvegia, Islanda și Lichtenstein.
Atenție! Proiectul de ordin se va aplica doar după ce va primi semnătura ministrului justiției și va fi publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.