Neregulile descoperite de Inspecția Muncii în domeniul SSM au vizat:
- lipsa măsurilor suficiente pentru asigurarea triajului epidemiologic (atât a angajaților, cât și a clienților) și dezinfectarea obligatorie a mâinilor clienților;
- lipsa măștii de protecție de către toți lucrătorii,
- organizarea necorespunzătoare a locului de muncă;
- lipsa revizuirii evaluării riscurilor / a instrucțiunilor proprii specifice riscului de contaminare cu SARS-CoV-2;
- lipsa afișării regulilor de conduită obligatorie pentru angajați și terți cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2;
- nu au fost aplicate marcaje de securitate pentru păstrarea distanței între clienți.
- de a impune masca la birou pentru toți angajații, indiferent de numărul celor vaccinați, conform ordinului comun al MS şi al MAI nr. 2282/156/2021;
- de a efectua triajul epidemiologic (măsurarea temperaturii) al angajaților și al terților care intră în incintă, inclusiv dezinfectarea mâinilor;
- de a trimite jumătate dintre salariați în telemuncă, dacă este posibil, sau declararea programului, cu cel puțin o oră, în cazul angajatorilor cu peste 50 de lucrători, conform HG 1.130/2021;
- de a organiza activitatea la locul de muncă în funcție de gradul de vaccinare a angajaților de la acel loc de muncă sau a celor vindecați - HG 1.130/2021;
- de a asigurara culoare speciale de acces în incintă și de circulație pentru a evita aglomerația la locurile de muncă, de a asigura măști de protecție și mănuși, de a amplasa dozatoare cu dezinfectant la intrarea în unitate, de a dispune aerisirea birourilor cel puțin o dată pe zi, printre altele, potrivit Ordinul Ministerului Muncii nr. 3577/831/2020.