ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Și firmele străine vor putea opta pentru facturarea electronică în România, urmând o procedură specială oficializată deja
În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale.
Articolul continuă mai jos
Mai exact, potrivit Ordinului ANAF 1.831/2021, care se aplică deja,
pentru firmele nerezidente fiscal în România care vor dori să aplice e-Factura există de-acum o procedură specială și un formular distinct - D083. Totodată, actul conține și instrucțiunile pentru completarea declarației 083.
Concret, firmele străine care vor să opteze pentru facturarea electronică vor trebui să depună online, la ANAF, formularul 083, având
bifată opțiunea pentru relația B2B și/sau pentru relația B2G, după caz. În urma depunerii declarației, acestora li se va aloca
un număr de evidență similar codului de înregistrare fiscală (nefiind însă un astfel de cod), care va fi unic în sistemul național de facturare electronică.
Acest număr se va transmite firmelor nerezidente pe e-mail, urmând ca acestea să fie considerate înscrise în sistem
începând cu data de 1 a lunii următoare exercitării opţiunii.
Totodată, trebuie menționat că, în rest, procedurile pentru înscrierea sau radierea nerezidenților în sau din registrul e-Factura, precum și procedura aplicabilă în cazul renunțării la opțiunea pentru folosirea sistemului vor fi “
cele prevăzute de reglementările referitoare la organizarea și înscrierea în cadrul Registrului RO e-Factura”.
De asemenea, va exista
o evidență specială, separată de evidența firmelor rezidente, pentru firmele străine care au optat pentru folosirea sistemului naţional privind e-Factura în relația B2G. Evidența va cuprinde numărul de evidență atribuit, amintit mai sus, datele de identificare și data la care a fost exercitată opțiunea de folosire a sistemului.
Sistemul e-Factura este activ deja în relația B2G, începând din 11 noiembrie 2021, iar în perioada următoare va deveni activ și în relația B2B. După o perioadă scurtă de acomodare, facturarea electronică va deveni obligatorie pentru relația B2G, iar pentru relația B2B va deveni obligatorie până-n 2023.
Citește mai mult despre
e-Factura,
factura electronica,
factura fiscala,
facturare,
facturare electronica,
digitalizare,
digitalizare ANAF,
nerezidenti,
persoane nerezidente,
servicii online,
servicii online anaf,
firme straine,
facturi
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)