ACCES PREMIUM
De ce premium?
„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?
În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid.
Articolul continuă mai jos
1. Anul 2021 a fost anul conectării caselor de marcat la sistemul național de monitorizare. În perioada 31 martie - 30 noiembrie, toate companiile și persoanele fizice din România care au case de marcat fiscalizate au trebuit să le conecteze la sistemul ANAF. Astfel, firmele mari au avut ca termen de conformare data de 30 iunie, în timp ce firmele mici și medii au avut ca termen de conformare data de 30 noiembrie. La puțin timp după încheierea calendarului de conectare, se ajunsese la peste 530.000 de aparate conectate și încă mai erau ceva „întârziați”. Evident, conectările sunt posibile în continuare, doar că contribuabilii riscă amendarea. Aceleași termene s-au aplicat și pentru
raportarea caselor de marcat care vor continua să funcționeze offline. Atenție:
Singura situație în care o firmă poate refuza conectarea casei de marcat la sistemul ANAF este atunci când se decide închiderea unui punct de lucru și se scoate memoria fiscală din aparat.
2. Din decembrie 2021, conectările se fac în ziua instalării aparatelor noi. Începând cu luna decembrie 2021, companiile și persoanele fizice care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare în ziua în care le instalează. Singura excepție ține de aparatele care vor fi folosite în zone neacoperite de rețele de internet, pentru care trebuie transmisă o declarație la ANAF în cel mult două zile lucrătoare de la data instalării.
3. Fiscul a început controale pentru a-i depista pe cei care nu și-au conectat casele de marcat. În iulie 2021, autoritățile fiscale au început să verifice marile companii care trebuiau să-și conecteze aparatele, iar controalele se extind și la firmele medii și mici începând din decembrie 2021. Momentan, autoritățile sunt înțelegătoare cu cei care au ratat termenul din 30 noiembrie, dar probabil că atitudinea asta nu va dura mult timp.
4. Obligații declarative care rămân valabile. Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat s-a încheiat, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși,
formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Totodată,
declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite, trebuie depusă în continuare indiferent dacă a fost făcută conectarea la sistemul ANAF sau nu.
Atenție: Nu uita că nedotarea cu noile case de marcat este sancționată din prima. Începând din 8 ianuarie 2021, companiile care nu-și înlocuiesc vechile case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic sunt sancționate din prima, deoarece Guvernul a eliminat contravenția de pe lista celor iertate la prima abatere. Astfel, cei care încă mai folosesc case de marcat vechi, cu jurnal tipărit, riscă din prima o amendă de până la 10.000 de lei și suspendarea temporară a activității.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)