ACCES GRATUIT
Utilități 2022: Ce modificări au apărut de la începutul anului la furnizarea de electricitate, gaze naturale și la serviciile de canalizare
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor.
Articolul continuă mai jos
1. Regulile branșării gratuite la rețelele de electricitate sau gaze naturale pentru clienții casnici au fost modificate. Astfel, potrivit noilor reguli, acum, în cazul clienților casnici care se racordează rețeaua de joasă tensiune, operatorul de distribuție trebuie să ramburseze solicitantului contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare și execuție a branșamentului, dacă aceștia au asigurat finanțarea lucrărilor de extindere a rețelei electrice de distribuție, până la o valoare medie a unui branșament, dar nu se mai vorbește de niciun termen de branșare, așa cum era înainte.
2. Furnizorii de gaze și electricitate trebuie să facă, în cazul clienților casnici, regularizări cel puțin o dată la trei luni. Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată, în prima săptămână a anului, pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des. Asta înseamnă că furnizorii pot opta și pentru regularizări din două în două luni sau chiar lunare.
3. Clienților li se poate cere de-acum o taxă de reziliere dacă renunță la furnizorul actual de energie electrică. Indiferent că sunt persoane fizice sau firme, clienților li se poate impune de-acum plata unei taxe de reziliere atunci când renunță în avans la contractele de energie electrică încheiate pe o durată determinată și cu prețuri fixe. Așa-zisa taxă de reziliere poate îmbrăca două forme: comision de încetare a contractului sau comision de schimbare a furnizorului de energie electrică.
4. Celor ce riscă debranșarea de la curent trebuie să li se ofere în avans alternative. Mai nou, clienții casnici care nu-și pot plăti factura la electricitate și care, din această cauză, riscă să fie debranșați trebuie să primească, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele pe care le au la dispoziție. Măsurile alternative trebuie puse gratuit la dispoziția clienților care riscă să li se taie curentul.
5. Chiar și persoanele fizice și firmele care au stații proprii de epurare trebuie să se lege, mai nou, la canalizarea publică. Înainte, legislația stabilea ca persoanele fizice și juridice să fie scutite de legarea la canalizarea publică, cu condiția deținerii de stații proprii de epurare. Excepția a fost eliminată recent, ceea ce înseamnă că, de-acum, inclusiv cei care au stații de epurare trebuie să se lege la canalizare.
Citește mai mult despre
utilitati,
facturi utilitati,
racordare retea curent,
racordare retea gaze,
gaze naturale,
furnizor gaze naturale,
electricitate,
curent electric,
furnizor energie electrica,
consumatori,
clienti casnici,
taxa de reziliere,
bransare curent,
bransare gaze,
canalizare,
statii epurare
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (7)