Companiile care furnizează servicii de utilități, de exemplu, apă-canal, electricitate, salubritate și altele, dar și instituțiile publice la care se face plata unor taxe, impozite, contribuții sau amenzi trebuie să accepte, începând de miercuri, plăți cu cardul făcute atât la sediile acestora, cât și online, prin sisteme electronice de plată la distanță, potrivit unei legi ce se aplică din mai. Citește articolul
Creșterile semnificative înregistrate în ultimele luni în costurile cu energia, care se resimt oricum și în costul altor bunuri și servicii, poate reprezenta o problemă pentru angajații care lucrează numai sau preponderent de acasă. Iar prognozele nu sunt optimiste, în sensul descreșterii, nici în următoarea perioadă. Prin urmare, cei care vor să-și păstreze angajații ar putea să ia în considerare și suportarea acestor creșteri de prețuri pentru angajații lor, inclusiv pentru cei care, deși nu lucrează de acasă, stau destul de departe de locul de muncă și nu pot folosi decât mașina personală să se deplaseze la/de la birou, angajați pentru care costurile cu carburantul au crescut, de asemenea, foarte mult. Citește articolul
Pe perioada stării de alertă, așa cum s-a stabilit acum aproape doi ani, furnizorii de utilități nu puteau debranșa clienții, chiar dacă aceștia nu-și plăteau facturile. Pentru că s-a decis ca starea de alertă să nu se mai prelungească dincolo de 8 martie, ea s-a încheiat oficial azi-noapte. Astfel, odată cu ridicarea stării de alertă, interdicția de debranșare de la apă, canalizare și salubritate a dispărut. În cazul datornicilor la curent și gaze, debranșarea de la aceste utilități este posibilă din noiembrie 2021. Citește articolul
Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
Excepția ce permitea persoanelor fizice și juridice să evite legarea la canalizarea publică a fost eliminată de Guvern, prin OUG, în ultima zi a anului 2021. Concret, de-acum, inclusiv cei care au stații proprii de epurare trebuie să se lege la canalizare. Citește articolul
Legea furnizării de gaze naturale și energie electrică (123/2012) a fost modificată recent prin OUG pentru a introduce obligația furnizorilor de a emite facturi de regularizare cel puțin o dată la trei luni, dacă nu chiar mai des. Citește articolul
Facturile emise de companiile care furnizează servicii de utilități, de exemplu, apă-canal, alimentare cu energie termică, salubrizare și altele, ar putea să nu mai fie titluri executorii, ca acum, potrivit unui proiect de lege înregistrat marți la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
După cum s-a stabilit în 2020, pe perioada stării de alertă, furnizorii de utilități (curent, gaze, apă, canalizare ori salubritate) nu puteau debranșa clienții sub nicio formă. Acum, pentru că sunt foarte mulți clienți care profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile au decis, printr-o ordonanță oficializată în vară, să elimine interdicția de debranșare a clienților de la rețelele de furnizare a electricității și gazelor naturale. Totuși, cei care beneficiază de măsură au fost păsuiți timp de trei luni, mai exact, până astăzi, ceea ce înseamnă că ei pot fi debranșați începând de mâine. Citește articolul
Chiar și proprietarii gospodăriilor fără contract de salubrizare ar putea plăti pentru ridicarea gunoiului, deși nimeni nu figurează acolo cu domiciliul sau reședința, potrivit unei propuneri legislative adoptate tacit la Senat, deoarece s-a depășit perioada legală în care putea fi dezbătută și votată. Această inițiativă ar presupune o taxă fixă, menită să acopere cheltuielile operaționale ale firmelor de salubritate care, în prezent, nu sunt nicicum susținute, deși se ridică deșeuri chiar și de la adrese aparent nelocuite. Citește articolul
După ce, în 2020, autoritățile au decis ca, pe durata stării de alertă, să nu fie posibilă debranșarea consumatorilor de la utilități, în vara acestui an, pentru că erau multe situații în care clienții profitau de situație și nu-și plăteau facturile, s-a decis eliminarea interdicției de debranșare de la curent și gaze. Acum, printr-un proiect de lege adoptat în această săptămână la Senat, autoritățile vor să reintroducă interdicția de la debranșarea de la gaze și curent, dar doar în anumite cazuri, respectiv atunci când este vorba despre consumatori vulnerabili sau cei cu un consum mic de energie. Citește articolul