„Având în vedere legislația europeană în vigoare, Autoritatea de Supraveghere Financiară a menționat întotdeauna faptul că nu poate interveni, în sensul impunerii nivelului primelor de asigurare, indiferent de categoria și tipul autovehiculului sau de segmentul în care se încadrează proprietarul acestuia. Orice încălcare a directivelor europene (în cazul de față, Directiva 2009/138/EC privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare - Solvabilitate II) poate atrage procedura de infringement”, se mai arată în comunicatul ASF.
Potrivit Directivei EC/138/2019, statul român ar putea risca amendarea la nivel european, în cazul în care încalcă prevederile legale: „Statele membre nu mențin și nu introduc notificarea prealabilă sau aprobarea majorărilor de tarife propuse, decât ca element al unui sistem general de control al prețurilor”.
Astfel, reprezentanților ASF li s-au cerut să prezinte situația actuală a prețurilor RCA, precum și soluții pentru a stopa creșterea lor.
În 2021, ca urmare a scumpirii polițelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto, printr-un proiect de lege s-a propus ca tariful acestora să fie plafonat la tariful de referință stabilit periodic de ASF, ceea ce însemna că asigurătorii nu vor mai putea majora prețul polițelor RCA după bunul plac. Proiectul nu a trecut încă de Parlament.
Prețul polițelor RCA a crescut mult anul trecut, principala cauză fiind intrarea în insolvență, în septembrie, a companiei City Insurance, liderul de piață de la acel moment în ceea ce privește asigurările RCA, cu o cotă de peste 45%.
Comentarii articol (5)