ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: S-au introdus două noi puncte de trecere a frontierei pentru transporturile de deșeuri, după reducerea drastică din luna mai
Din 14 mai, numărul punctelor de frontieră prin care pot trece transporturile de deșeuri și mărfuri second-hand au fost reduse de la 77 la 17. Totuși, recent au fost introduse două noi puncte, ceea ce înseamnă că numărul lor a crescut la 19.
Articolul continuă mai jos
Ordinul MMAP/MAI nr. 831/49/2022 a stabilit reducerea de la 77 a punctelor de frontieră pentru aceste tipuri de deșeuri în funcție de modul de transport al acestora. Pe lângă cele deja prevăzute de ordinul menționat anterior, Ministerul Mediului a introdus în 31 mai, prin
Ordinul nr. 1.368/2022, două noi puncte de trecere, respectiv Siret, județul Suceava, pentru transporturile rutiere și Constanța, județul Constanța, pentru cele portuare.
Toate punctele prin care pot trece, la ora actuală, transporturile de deșeuri și mărfuri second-hand sunt următoarele:
- Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
- Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar şi portuar;
- Curtici, judeţul Arad - feroviar;
- Nădlac, judeţul Arad – rutier;
- Nădlac II, judeţul Arad – rutier;
- Borş II, judeţul Bihor – rutier;
- Petea, judeţul Satu Mare – rutier;
- Stamora - Moraviţa, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
- Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier și feroviar;
- Albiţa, judeţul Vaslui - rutier;
- Siret, județul Suceava - rutier;
- Galaţi, judeţul Galaţi - rutier (Giurgiulești), portuar și feroviar;
- Constanța-Sud (Agigea), judeţul Constanţa - portuar și RO-RO;
- Constanța, județul Constanța - portuar;
- Porțile de Fier 1, județul Mehedinți - rutier;
- Călărași (Chiciu), județul Călărași - rutier și feroviar;
- Episcopia Bihorului, județul Bihor - feroviar;
- Jimbolia, județul Timiș - feroviar.
Reducerea inițială a punctelor de trecere a frontierei a fost urmărită deoarece o mare parte din transporturile declarate ca fiind de deșeuri nepericuloase sunt, în realitate, deșeuri periculoase disimulate, iar astfel se creează posibilitatea deținerii unui control real asupra transporturilor efectuate.
Monitorizarea, supravegherea și controlul este efectuat de Garda Națională de Mediu, Autoritatea Vamală Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, cu ajutorul MAI, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Poliția Română.
În prezent, în dezbatere la Camera Deputaților există o propunere legislativă, care prevede, printre altele, reducerea numărului de treceri a frontierei pentru transporturile de deșeuri de la 77 la 15. Propunerea, care a fost respinsă, în primă fază, de Senat, vizează introducerea de noi sancțiuni, mai dure, pentru companiile care prelucrează deșeuri,
detalii aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)