ACCES PREMIUM
De ce premium?
Inclusiv instituțiile și autoritățile publice trebuie să relaționeze online cu ANAF de la 1 martie, dar prin PatrimVen
Nu doar firmele, PFA-urile și profesioniștii sunt obligați să treacă, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), ci și instituțiile și autoritățile publice centrale și locale. Deosebirea este că entitățile publice folosesc PatrimVen, nu Spațiul Privat Virtual.
Articolul continuă mai jos
Obligativitatea înregistrării instituțiilor și autorităților publice în PatrimVen a fost stabilită anul trecut prin
Ordonanța Guvernului 11/2021. Iar acum câteva zile Ministerul Finanțelor a venit cu
Ordinul 109/2022, prin care a stabilit o procedură nouă pentru înrolarea în PatrimVen.
„Autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public sunt obligate să se înroleze în sistemul informatic PatrimVen”, scrie în ordonanță, cu precizarea că prevederea se aplică efectiv de la
1 martie 2022.
PatrimVen este, în esență, o aplicație care dă acces instituțiilor și autorităților publice centrale și locale la
informații fiscale legate de contribuabili. Ideea este de debirocratizare - contribuabilii scapă de nevoia de a cere aceste informații de la ANAF și de a le transmite instituțiilor și autorităților publice, pentru că ele circulă direct între ANAF și respectivele instituții și autorități.
„Sistemul informatic PatrimVen furnizează autorităților și instituțiilor publice următoarele servicii: conturi bancare, contribuţii de asigurări sociale, adeverinţe de venit (anual), cazier fiscal, informații despre veniturile lunare, informații despre veniturile anuale, bunuri (clădiri, terenuri, vehicule), certificat de atestare fiscală, date referitoare la situația fiscală, date referitoare la situația financiară, rapoarte de audit/informative”, este explicat într-un
comunicat de luni al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Teleorman.
Într-un alt
comunicat recent, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Cluj atenționează instituțiile și autoritățile publice să facă din timp demersurile de înregistrare în PatrimVen, pentru a evita aglomerarea în preajma termenului din 1 martie 2022:
„Facem apel la autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public vizate de aceste modificări legislative pentru a face demersurile ce se impun din timp, în vederea evitării eventualelor situații neplăcute cauzate de o suprasolicitare a sistemelor informatice din perioada imediat anterioară termenului de 1 martie 2022.”Conform ordinului ministerial amintit, folosirea PatrimVen se face
în baza unui protocol de aderare care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic și descrierea interfețelor de acces la acesta. Formularul protocolului de aderare, ce include și lista serviciilor disponibile, este disponibil atât pe site-ul ministerului, cât și pe cel al ANAF (împreună cu instrucțiunile de completare aferente).
Așa cum scriam mai sus, data de 1 martie 2022 este extrem de importantă atât pentru instituțiile și autoritățile publice, cât și pentru mediul de afaceri. Mai precis, de la acel moment devine obligatorie și înregistrarea în Spațiul Privat Virtual pentru
persoanele juridice, PFA-uri și profesioniști, în vederea
transmiterii exclusiv online a documentelor în relația cu ANAF.
Citește și: Relația cu persoanele fizice obișnuite continuă și offline după 1 martie 2022, pentru cine vrea.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)