HG nr. 342/2022, apărută joi în Monitorul Oficial, pune bazele pentru înființarea „Registrului utilajelor, echipamentelor și instalațiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziție publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport”. La Registru vor avea acces autoritățile/entitățile contractante pentru a verifica disponibilitatea utilajelor, echipamentelor ș.a.m.d. ofertanților.
Operaționalizarea Registrului se realizează în două etape, după cum urmează, potrivit HG-ului recent apărut:
a) etapa inițială în care se realizează funcționalități restrânse de acces pentru completarea de către autoritățile/entitățile contractante a datelor privind utilajele, echipamentele și instalațiile declarate în cadrul contractelor de achiziție publică/contractelor sectoriale aflate în derulare; termenul de implementare aici ar fi 1 august 2022;
b) etapa finală în care se definitivează operaționalizarea Registrului prin dezvoltări de implementare flux integrat în procedurile de atribuire prin mijloace electronice, versionări de modificare, audit finalizat, comunicări generate în mod automat de sistem în caz de suprapunere a perioadelor de utilizare a utilajelor, echipamentelor și instalațiilor; termenul de implementare aici ar fi 1 martie 2023.
„Ministerului Transporturilor și Infrastructurii îi va reveni sarcina de stabilire a tipului informațiilor care sunt accesibile în Registru și punere la dispoziția Autorității pentru Digitalizarea României a nomenclatoarelor cu date specifice și de interes în domeniul proiectelor de infrastructură de transport până la data de 01.05.2022”, scrie în nota de fundamentare ce a însoțit proiectul de HG.
Registrul este creat și operaționalizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. În cel mult 90 de zile de la publicarea HG-ului ar trebui să vedem în Monitorul Oficial un ordin ce conține normele metodologice privind înființarea, funcționarea și utilizarea Registrului.