Legislaþia referitoare la formele de protecþie socialã destinate familiilor cu copii în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, s-a modificat. Conform recentelor schimbari, s-a majorat de la 24 lei la 200 lei, începând de la 1 ianuarie 2007, a alocaþiei de stat pentru copii care au vârsta pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, timp în care indemnizaþia pentru creºterea copilului va fi de 600 lei.
"La zi, numãrul celor care beneficiazã de indemnizaþie a depãºit 189.000 de persoane, iar peste 10.000 de persoane au optat pentru a se întoarce la muncã ºi au beneficiat de stimulentul de 3 milioane lei (vechi)", a declarat ministrul muncii, Gheorhe Barbu, pentru Rompres.
Conform normelor metodologice de aplicare a Ordonanþei de Urgenþã privind susþinerea familiei în vederea creºterii copilului, plata pentru concediul sau indemnizaþia lunarã pentru creºterea copilului se asigurã lunar, prin mandat poºtal, la domiciliul persoanei îndreptãþite, al reprezentantului legal sau al mandatarului acestora. La cererea acestora, plata se poate face în cont personal deschis la o unitate bancarã ori în cont de card.
În cazul în care timp de trei luni consecutiv se înregistreazã mandate poºtale returnate, plata se suspendã, urmând ca direcþia teritorialã a Ministerului Muncii, Solidaritãþii Sociale ºi Familiei (MMSSF) sã verifice cauzele care condus la aceastã situaþie.
"Prin modificãrile pe care le-am adus, existã obligaþia primãriilor de a întocmi dosarul complet pentru cel care solicitã indemnizaþii pentru creºterea copilului ºi acest dosar sã fie trimis la direcþiile teritoriale ale MMSSF", a precizat Gheorghe Barbu.
Dacã persoana beneficiarã de indemnizaþie pentru creºterea copilului sau de stimulent lunar îºi schimbã domiciliul sau reºedinþa în altã unitate administrativ-teritorialã, direcþia plãtitoare a acestor drepturi, la solicitarea beneficiarilor, are obligaþia de a transfera cererea ºi actele doveditoare care au stat la baza deschiderii dreptului, la direcþia teritorialã în a cãrei razã beneficiarul ºi-a stabilit noul domiciliu sau reºedinþa. De asemenea, trebuie sã trimitã ºi situaþia privind data pânã la care s-a efectuat plata drepturilor ºi sumele restante.
Persoanele care doresc sã schimbe modalitatea de platã pentru care au optat iniþial au obligaþia sã comunice în scris aceastã nouã opþiune de platã la direcþia teritorialã, care va solicita beneficiarului documentele justificative necesare pentru noua opþiune.
Comentarii articol (0)