Așa cum punctam, acum câteva luni, când abia se sfârșise starea de alertă în România, în acest material, angajații nu au un drept la telemuncă. Cei care, în virtutea înțelegerilor temporare cu privire la telemuncă, ce a fost aplicată doar în contextul stării de alertă și doar a Legii nr. 55/2020, au lucrat de acasă până pe 8 martie anul acesta s-au văzut nevoiți să se întoarcă la munca de la birou dacă angajatorii nu au dorit continuarea telemuncii. Salariații au dreptul să ceară negocieri pentru telemunca pe perioadă nedeterminată, dar voința unei părți nu poate fi impusă celeilalte, așa cum explica pentru redacția noastră, în martie, un specialist.
Acolo unde voința este de ambele părți în privința continuării în regim de telemuncă, fie 100% program la distanță, fie hibrid (când acasă, când la birou), nu sunt probleme, la prima vedere, întrucât ambele părți ale raportului de muncă își doresc același lucru.
Totuși, e important ce este prevăzut în actele prin care s-a făcut trecerea la telemuncă și în baza cărora se continuă telemunca în prezent - mai exact, să nu fie subliniată în textul actului respectiv ideea de pandemie, de stare de alertă ș.a.m.d., întrucât asta ar indica înspre o cauză juridică ce actualmente nu mai există.
„Vă recomand să verificați cum ați configurat actele de telemuncă, mai exact, preambulul, pentru că în măsura în care le-ați stabilit ca și cauză juridică starea de alertă sau de pandemie sau anumită legislație adoptată specific pentru această perioadă de timp, ar fi bine să le revizuim ca să ne asigurăm că avem contracte valabile și care funcționează în continuare”, a explicat azi Anca Iulia Zegrean, partener și coordonatorul practicii de dreptul muncii Biriș Goran SPARL, în cadrul unei conferințe organizate de avocatnet.ro cu tema „Reorganizarea relațiilor de muncă post-pandemie, în contextul ridicării stării de alertă”.
Comentarii articol (0)