ACCES GRATUIT
UPDATE: Normele pentru decontarea navetei în cazul angajaților primăriilor din comune, puse în dezbatere publică
În scopul stimulării angajării de personal în cadrul primăriilor din localitățile izolate și nu numai, o lege apărută recent, dar care se va aplica de începutul anului viitor prevede ca funcționarii publici din primăriile și consiliile locale din comune să poată beneficia de decontarea cheltuielilor cu naveta între localitatea în care locuiesc și cea în care lucrează. Acum, pentru ca măsurile amintite să se poată aplica de la început de 2024, autoritățile au pus miercuri în dezbatere, printr-un proiect de hotărâre, și normele metodologice de aplicare a acestei legi.
Articolul continuă mai jos
Legea 177/2023, ce se va aplica de la
1 ianuarie 2024, prevede
stimulente pentru angajații administrației locale din mediul rural și vizează, de fapt, modificarea
Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Concret, documentul stabilește,
“pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale «Administraţie» din aparatul de specialitate al primarilor comunelor și al instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, înființate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale din comune, posibilitatea decontării contravalorii cheltuielilor de transport între localitatea de domiciliu/ reşedinţă şi localitatea unde se află locul de muncă al acestora”.
Acum, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pune în dezbatere publică, prin intermediul unui proiect de HG, și
normele metodologice de aplicare a Legii nr. 177/2023. Practic, normele
"au ca obiect stabilirea procedurilor și a documentelor justificative ce trebuie prezentate la decont de persoanele implicate, precum și a rolului autorităților administrației publice locale, în vederea decontării contravalorii cheltuielilor de transport ale salariaților între localitatea de domiciliu/ reședință și localitatea unde se află locul de muncă al acestora", după cum apare în primul paragraf din viitoarea hotărâre.
Potrivit legii, decizia privind decontarea transportului angajaților din administrațiile locale din comune se va lua printr-o hotărâre a consiliului local.
Contravaloarea cheltuielilor de deplasare ce vor putea fi decontate va fi stabilită de primari.
Această măsură a apărut deoarece, potrivit inițiatorilor,
primăriile din comune găsesc foarte greu angajaţi care să se deplaseze în aceste localităţi, salariile fiind foarte mici, iar posibilitatea decontării cheltuielilor de deplasare este unul dintre stimulentele necesare pentru asigurarea creşterii calităţii serviciilor publice.
Atenție! Proiectul de HG ce conține normele metodologice de aplicare a Legii nr. 177/2023 se va aplica doar după ce este aprobat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (7)