ACCES GRATUIT
UPDATE: Normele asistenței medicale în centrele de permanență, oficiale: Se vor putea primi îngrijiri în afara programului medicilor de familie în mai multe centre
Criterii clare, în raport cu populația din localități, pentru înființarea centrelor medicale de permanență, care asigură, de fapt, servicii medicale în afara programului de activitate al cabinetului de medicină de familie, au fost stabilite în vara lui 2022, odată cu apariția unei ordonanțe ce vizează modificarea legislației privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă. Acest lucru duce, cel puțin teoretic, la o creștere a numărului acestor centre de permanență, astfel facilitându-se accesul la asistenţă medicală primară, mai ales în mediul rural sau în zonele izolate. Pentru ca măsura să se poată aplica efectiv era nevoie și de noi norme metodologice, acestea fiind publicate miercuri în Monitorul Oficial.
Articolul continuă mai jos
După ce legislația privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă a fost modificată, prin
OG 17/2022, vara trecută, Ministerul Sănătății a stabilit miercuri, prin
Ordinul 774/2023, noi norme metodologice, astfel încât toate schimbările apărute deja în domeniu să se poată aplica.
O primă schimbare stabilită de OG 17/2022 la
Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţă este eliminarea celor mobile. Astfel, de-acum, definiția centrelor de permanență se referă
doar la cele fixe.
Mai exact, definiția sună acum astfel:
“Centrele de permanenţă sunt forme de organizare a activităţii medicale în sistemul sanitar, fixe, fără personalitate juridică, care funcţionează în afara programului de activitate al cabinetului de medicină de familie stabilit şi prevăzut în contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiat cu casa de asigurări de sănătate, care sunt organizate în condiţiile prevăzute de lege şi care asigură continuitatea asistenţei medicale primare”.
În plus, au fost stabilite recent criteriile de înființare a centrelor de permanență în mediul rural și în mediul urban. Concret,
în mediul rural, centrele de permanență vor trebui înființate ținând cont de următoarele criterii:
- la o populație de minimum 5.000 de locuitori - un centru de permanență;
- în zonă nu există alte servicii de primiri urgențe;
- prin excepție de la criteriile de mai sus, se vor înființa centre de permanență cu prioritate în orice localitate rurală izolată, greu accesibilă, în care nu există acces la servicii de asistență medicală pentru populația din zonă.
Apoi,
în mediul urban, centrele de permanență se vor înființa ținând cont de următoarele criterii:
- în orașele cu o populație sub 25.000 de locuitori - un centru de permanență;
- în orașele cu o populație mai mare de 25.000 de locuitori - un centru de permanență la 25.000 de locuitori.
Centrele de permanenţă vor funcţiona cu un număr de cel puțin șapte posturi de medic şi cu minimum cinci posturi de asistent medical. Criteriile de organizare a activităţii centrelor, precum şi alte aspecte privind funcţionarea acestora trebuie stabilite în următoarea perioadă, prin norme metodologice de aplicare.
Dat fiind faptul că în centrele de permanență activitatea este defășurată, în mod preponderent, de către medici de familie, prin OG se stabilește ca acolo să se facă și
vaccinarea împotriva COVID-19.
Astfel, medicii de familie care au încheiat contract pentru furnizarea de servicii de vaccinare în cadrul programului național de vaccinare pot face de-acum același lucru și în cadrul programului de activitate desfășurat în cadrul centrului de permanență.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)