ACCES PREMIUM
De ce premium?
Digitalizarea ANAF: Anul 2023 va aduce o nouă etapă în implementarea a trei proiecte majore
Trei proiecte majore pentru digitalizarea relației contribuabililor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor trece în 2023 printr-o etapă nouă de implementare. Ne referim la raportarea fișierului SAF-T și la sistemele e-Transport și e-Factura.
Articolul continuă mai jos
1 ianuarie 2023 / SAF-T: Companiile medii și unele companii mari încep raportările. Prima zi a anului viitor aduce o extindere semnificativă a obligației de a raporta fișierul SAF-T prin intermediul declarației 406. Practic, toate firmele mijlocii active și câteva firme mari (care au scăpat până acum de obligație) trebuie să înceapă să depună acest formular lunar sau trimestrial. Partea bună este că, pentru raportările din primele șase luni ale anului 2023, există o perioadă de grație în care nu se pot aplica amenzi în urma controalelor. Partea mai puțin bună este că acești contribuabili au mult de muncă pentru a implementa cea mai complexă raportare fiscală care a existat până acum în România.
Toate articolele noastre despre SAF-T pot fi urmărite într-o secțiune specială a site-ului.1 ianuarie 2023 / e-Transport: Raportarea transporturilor de bunuri riscante devine cu adevărat obligatorie, odată cu intrarea în vigoare a amenzilor. Cu toate că sistemul este funcțional de mai multe luni, fiind obligatoriu de la 1 iulie 2022, până la finalul anului curent nu se pot da amenzi pentru firmele care-și ignoră obligația de raportare. Însă acest lucru urmează să se schimbe tot în prima zi a anului viitor, din moment ce atunci va intra în vigoare regimul sancționatoriu al sistemului e-Transport. Controalele vor putea fi derulate nu doar de reprezentanții Fiscului și ai Vămii, ci și de polițiști.
Toate articolele noastre despre e-Transport pot fi urmărite într-o secțiune specială a site-ului.Pe parcursul anului 2023 / e-Factura: Pregătirea terenului pentru trecerea la o obligație generalizată de raportare privind relația B2B. Deși autoritățile își doreau să extindă în 2023 (cel puțin treptat) obligația de a transmite, în e-Factura, facturile electronice emise în relația B2B, planul este amânat pentru anul 2024. În acest caz, autoritățile de la noi depind de o autorizare de la autoritățile europene pentru a impune tuturor companiilor să transmită facturile electronice emise în relația B2B (indiferent despre ce vânzări sau prestări este vorba). Momentan, e-Factura este obligatoriu pentru domeniul achizițiilor publice (B2G) și pentru vânzările de produse riscante între companii (B2B), dar fără să existe un regim sancționatoriu sau termene concrete de raportare. Aceste lucruri se vor schimba pe parcursul anului 2023, astfel că, cel puțin teoretic, lucrurile vor sta complet diferit la început de 2024.
Toate articolele noastre despre e-Factura pot fi urmărite într-o secțiune specială a site-ului.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.