ACCES GRATUIT
UPDATE: Utilizarea ajutorului de 1.400 de lei pentru energie, facilitată oficial: Plățile se vor putea face și online
Pe lângă plata la oficiile poștale sau direct la poștaș, beneficiarii ajutorului pentru energie vor putea face plata facturilor curente sau restante și electronic, printr-o aplicație pusă la dispoziție de Poșta Română, după cum este prevăzut într-o ordonanță care a fost publicată în Monitorul Oficial chiar azi. Ajutorul în valoare de 1.400 de lei va ajunge, începând cu 1 februarie, la aproximativ patru milioane de persoane cu venituri mici, printre care și pensionari sau persoane cu dizabilități, iar utilizarea lui efectivă va fi posibilă din 20 februarie.
Articolul continuă mai jos
Practic,
OG 15/2023 stabilește că, pentru eficientizarea utilizării sprijinului acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preţurilor la energie, respectiv pentru asigurarea accesului mai facil la serviciul de plată prin mandat poștal, documentele necesare plății facturilor se vor putea
transmite și electronic.
Apare astfel o a treia modalitate de efectuare a plății, pe lângă plata la oficiile poștale sau direct la poștaș (la domiciliu). Mai exact, plățile prin servicii de mandat poștal se vor putea efectua prin una din următoarele modalități:
- prin prezentarea la sediul subunităților poștale a beneficiarilor de sprijin pentru compensarea prețului la energie;
- direct la salariatul poștal, la adresa de domiciliu a beneficiarilor de sprijin pentru compensarea prețului la energie;
- prin transmiterea electronică a documentelor necesare în formatul permis de aplicația electronică pusă la dispoziție de Compania Naţională „Poşta Română“ - S.A.
Documentele necesare efectuării unei plăți prin servicii de mandat poștal în scopul compensării prețului la energie sunt, potrivit
OUG 166/2022:
- cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal;
- actul de identitate al beneficiarului de sprijin și, după caz, documentul care atestă încadrarea în una dintre categoriile de beneficiari și care poate fi mandatul poștal sau decizia ori dispoziția de acordare a sprijinului la venitul minim garantat sau alocației pentru susținerea familiei;
- documentul/ documentele justificativ/ justificative prin care face dovada datoriei curente și/sau restante față de furnizorul de energie (inclusiv facturi) și/ sau, după caz, față de asociația de proprietari/ locatari.
De principiu, ajutorul se primește sub forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti, integral sau parțial, facturile de energie.
În cazul lemnelor de foc pentru sezonul rece 2022-2023 însă,
sumele se pot încasa în numerar, la oficiile poștale.
Prin această ordonanță se stabilește acum un reper temporal al valabilității documentelor justificative prin care se face dovada că beneficiarul a achiziționat material lemnos pentru încălzire.
Concret, vor putea fi folosite documentele justificative prin care beneficiarul face dovada că a achiziționat material lemnos pentru încălzire care este utilizat la locul de consum (de pildă, avizul de însoțire a mărfii, factura, bonuri fiscale) emise începând cu luna
august 2022.
Ajutorul pentru energie va putea fi folosit pentru plata facturilor curente sau restante
începând cu 20 februarie.
Mai multe informații despre ajutorul pentru plata facturilor la energie pot fi
găsite aici.
Citește mai mult despre
ajutor pentru energie electrica,
ajutor pensionari,
pensionari,
pensionari cu venituri reduse,
venituri reduse,
familii,
familii defavorizate,
energie,
facturi,
OUG 166/2022,
ajutor social
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (11)