Liga Asociatiilor de proprietari Habitat considera ca procedura de acordare a ajutoarelor este greoaie si introduce discriminari si disfunctionalitati majore în functionarea asociatiilor de proprietari, informeaza un comunicat emis de Habitat.
Liga Asociatiilor de proprietari Habitat considera ca procedura de acordare a ajutoarelor este greoaie si introduce discriminari si disfunctionalitati majore în functionarea asociatiilor de proprietari, informeaza un comunicat emis de Habitat.
Ajutoarele se acorda în baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 57 din 30 august 2006, pentru modificarea OUG 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încalzirea locuintei, precum si a unor facilitati acordate populatiei pentru plata energiei termice, publicata în Monitorul Oficial din 6 septembrie 2006.
În primul rând, Habitat reclama faptul ca s-au ignorat observatiile venite din partea a mii de asociatii de proprietari din toata tara. Astfel, se prevede o metodologie care nu se poate aplica în orase mari întrucât sistemul functioneaza cu totul altfel si ar trebui avut în vedere experienta pozitiva din marile orase, în perioada anterioara. În acest sens se propune o metodologie care cel putin la Timisoara s-a aplicat cu rezultate bune, întrucât furnizorul de energie emite lunar factura cu consumul de energie pe baza citirii contorului de bransament sau dupa un criteriu legal în cazul când nu exista contor de bransament.
Factura este trimisa asociatiei de proprietari însotita de un borderou care cuprinde numele si prenumele beneficiarilor de ajutor de încalzire si consumul maxim de energie care se va acoperi prin ajutorul acordat în functie de zona, numarul de camere si venit.
Asociatia de proprietari dupa primirea tuturor facturilor (energie, apa, canal, salubrizare, gaz etc.) va întocmi lista de cheltuieli cu defalcarea consumului de energie termica pe proprietarii din asociatie. Dupa întocmirea listei de cheltuieli, pe baza acesteia administratorul asociatiei va completa borderoul primit ca anexa la factura cu valoarea concreta a energiei termice consumata de fiecare beneficiar de ajutor de încalzire.
Dupa încasarea listei de cheltuieli, administratorul asociatiei de proprietari se va prezenta la furnizorul de energie termica pentru plata facturii de energie termica cu o suma de bani si cu borderoul (completat, semnat de reprezentantul asociatiei, stampilat). Suma de bani ce se va preda la casierie va fi cea care rezulta din valoarea facturii de energie termica (încalzire si cea din apa calda) minus valoarea rezulta din borderoul cu ajutoare în functie de costul efectiv.
Furnizorii de energie verifica borderoul cu situatia finala, emit chitante pe suma depusa în numerar ca diferenta si întocmesc un alt borderou în baza celui primit de la Asociatie, borderou ce devine document legal. De asemenea, furnizorii de energie centralizeaza situatia cu costurile de energie acoperite prin ajutoare si o transmit la Primarie.
Habitat solicita sa se deconteze si gicacaloriile consumate pentru prepararea apei calde, precum si sanctionarea ferma a proprietarilor care primesc ajutoare necuvenite.
Din punct de vedere al valorii ajutorului primit, Habitat considera ca apare o discriminare evidenta (mai ales acolo unde gigacaloria a ramas 1.075 RON) între cetatenii care utilizeaza pentru încalzirea locuintei energie termica furnizata în sistem centralizat si aceia care utilizeaza pentru încalzirea locuintei gaze naturale.
Comentarii articol (0)