Societățile care vor să se listeze la bursă vor putea cere acoperirea parțială a costurilor aferente printr-o schemă de ajutor de minimis oficializată luni de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). De principiu, ajutorul va putea ajunge, în anumite condiții, până la 200.000 de euro per întreprindere.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Schema de ajutor de minimis pentru listarea la bursă a întreprinderilor este prinsă în Ordinul MIPE 348/2023, care a apărut în Monitorul Oficial nr. 164 din 27 februarie 2023.
Aceasta este finanțată cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, înscrierile urmând să se deruleze online pe platforma dedicată - proiecte.pnrr.gov.ro. Schema este valabilă până la epuizarea fondurilor, dar nu mai târziu de 30 iunie 2025. MIPE va anunța, concret, perioadele de înscriere online în viitorul apropiat.
„Obiectivul prezentei scheme este de a ajuta întreprinderile să își sporească accesul la finanțare prin intermediul unor instrumente specifice, și anume emiterea de noi acțiuni. Prin intermediul prezentei scheme se va acorda sprijin financiar sub formă de grant întreprinderilor care doresc să emită acțiuni, precalificate pentru admiterea la tranzacționare, în conformitate cu condițiile Bursei de Valori București, pe baza principiului «primul venit, primul servit»”, scrie în document.
Ajutorul de minimis, care va putea fi de până la 200.000 de euro per întreprindere, vizează, cu anumite excepții exprese, o bună parte a activităților economice de furnizare de bunuri, servicii sau lucrări.
„În cadrul prezentei scheme sunt eligibile pentru acordarea ajutorului de minimis cheltuielile privind activitățile care au ca scop admiterea la tranzacționare a întreprinderilor, în conformitate cu condițiile Bursei de Valori București, pe oricare dintre segmentele de piață disponibile și respectă condițiile de eligibilitate din prezenta schemă de ajutor de minimis”, prevede actul normativ.
Printre cheltuielile eligibile se numără cheltuielile cu tarife și comisioane și alte costuri necesare pentru admiterea la tranzacționare, cheltuielile aferente achiziționării de servicii de consultanță juridică cu privire la prospectul și activitățile premergătoare listării la bursă și cheltuielile aferente achiziționării de servicii de audit financiar și consultanță financiar-contabilă.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)