„Investițiile în sport nu sunt exclusiv prerogativa statului român, ci poate fi realizată și de către societatea civilă și mediul privat. Inițiativele private pentru dezvoltarea infrastructurii sportive există, însă sunt mai degrabă cazuri izolate. Astfel, pentru a atinge scopul propus, proiectul de lege propune instituirea unui beneficiu fiscal pentru organizațiile nonguvernamentale care prin activitatea lor dezvoltă elemente de infrastructură sportivă.
În concret, proiectul de lege propune ca acele organizații nonguvernamentale care se preocupă de dezvoltarea infrastructurii sportive să beneficieze de o scutire de TVA pentru serviciile de construire, reabilitare și modernizare a bazelor sportive, precum și pentru livrările de echipamente sportive, aparate, dispozitive, articole, accesorii, materiale și consumabile de uz sportiv către baze sportive. (...)
Modificările propuse vor stimula interesul societății civile pentru a contribui la dezvoltarea infrastructurii sportive în comunitățile locale. Rezultatul direct vizat este apariția unor noi baze sportive pe teritoriul întregii țări, prin inițiative asemănătoare celor derulate de societatea civilă pentru construirea de unități spitalicești. De asemenea, modificările propuse oferă aceleași beneficii și în cazul modernizării unor baze sportive existente”, explică inițiatorii documentului.
Concret, în Codul fiscal ar urma să se introducă o scutire de TVA pentru următoarele operațiuni:
- serviciile de construire, reabilitare, modernizare de baze sportive din rețeaua publică de stat, precum și serviciile de construire, reabilitare, modernizare de baze sportive prestate către entități nonprofit înscrise în Registrul public organizat de Fisc, dacă acestea sunt destinate bazelor sportive deținute și exploatate de entitatea nonprofit sau celor din rețeaua publică de stat, după caz;
- livrările de echipamente sportive, aparate, dispozitive, articole, accesorii, materiale și consumabile de uz sportiv, precum și adaptarea, repararea, închirierea și leasingul unor astfel de bunuri, efectuate către baze sportive din rețeaua publică de stat, precum și cele efectuate către entități nonprofit înscrise în Registrul public organizat de Fisc, dacă acestea sunt destinate bazelor sportive deținute și exploatate de entitatea nonprofit sau celor din rețeaua publică de stat, după caz.
- fie direct, prin facturare fără TVA de către furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii, dacă beneficiarul livrării/prestării este baza sportivă din rețeaua publică de stat sau, după caz, instituția/autoritatea publică centrală sau locală care asigură finanțarea acesteia;
- fie prin restituirea taxei aferente achizițiilor de bunuri/prestărilor de servicii efectuate de ONG-uri, potrivit unei proceduri stabilite prin ordin al Ministerului Finanțelor.
Atenție! Ca să se aplice, proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, promulgat de șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)